Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Lilla Kajsa..

Av Maria - 24 mars 2009 08:52

Igår betedde sig vår katt Kajsa lite underligt. Det låg ett kartong lock på golvet, de skulle hon sätta sig i och gå på lådan. Jag såg det så självklart lyffte jag ur henne och bar henne till hennes låda. Hon ville inte gå på den utan gick in till marsvinen och hoppade ner i hötunnan (?) Där har hon aldrig varit och hon brukar inte ens vara inne hos marsvinen.

Senare på kvällen såg mamma två små bloddroppar på golvet. Ingenting vi reflekterade över. Men nu har hon betett sig sådär underligt hela morgonen. Går till sånna ställen hon aldrig är på annars och vill kissa. Men det kommer bara 2 droppar och hon ser ut att ha ont. Troligtvis urinvägsinfektion..

Så mamma ringer runt till lite veterinärer nu för att försöka få tag i någon tid.

När vi kopplade att det var Kajsa som kissat rött kom jag på att en morgon när jag vaknade var det en liten liten blodfläck på min ena kudde. Men då trodde jag att det var jag som rivit mig i sömnen eller något sånt för jag hade ett rivsår. Men då kanske det var Kajsa då, för hon sover alltid med mig.

Problemet är med veterinärer här..

Det finns en privat veterinär som vi åkt till med marsvinen de senaste gångerna. Animalen har tillfälligt flyttat till Trosa. Han i Åkers hade ingen tid fören på torsdag. Och eftersom hon har ont vill vi ju in så snabbt som möjligt..Hon måste ha antibiotika.

Hoppas vi får tag på en tid till våran lilla skrutt. Annars blir det till att åka in till storstan..Roslagstull, dom var himla bra när vi kom in akut med P.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards