Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Maria - 27 mars 2009 16:57

En himla bra dag idag måste jag säga! Jag vaknade imorse av att solen sken igenom persiennen.

Första lektionen var matte och jag tänkte bara på vilket sett jag skulle få den kommande timmen att gå så fort som möjligt. Slog upp matteboken och satt i hörlurarna i öronen, och FATTADE TALET! Gjorde tal efter tal och skrev så pennan glöd. Var nästan tvungen att nypa mig i armen för att förstå att det var sant. Helt fantastiskt! Gjorde hur många tal som helst och bara 2-3 fel. Lycklig! Så från 9 till tio över 10 satt jag och jobbade matte, varenda sekund! Så nu ligger jag inte efter mer! ;)

Inte nog med det så fick jag slöjden klar. Jag har gjort 5 grejer i slöjden och allt ska utvärderas. Satte mig vid en av skolans nya coola datorer och skrev och skrev och skrev. Skickade iväg till läraren och började på att renskriva engelskan. Trots att jag pluggat som en tok hela dagen tröttnade jag inte, det var faktiskt kul!


Påväg hem var det inte lika kul, är glad att jag sitter här nu och inte åkte med vinden. Var halft storm ute! Lagom mysigt när det snöar och man har skinnjacka och tunna tygskor..


Här om dagen tyckte jag att det var lite spår från Zambezi på Sickan. Om hon vart parad direkt har de gått tre veckor imorgon annars är det 10 veckor från och med i onsdags. Det är bara vänta och se. Om hon vart parad direkt lär man känna det snart.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards