Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Maria - 20 mars 2009 16:52

Matten idag gick bra, tror jag. Kändes bra iaf.

Hade svenska nationella idag också. Diskussions delen, sista svenska delen.

Det gick över förväntan!! Det var en mening som jag sa som såg ut att göra läraren superduperöverraskad! Kul kul ;)

Dessutom sa hon i slutet att min grupp, vi var 4 stycken, var den bästa gruppen hittills!


Bea och Prinsessan är badade och trimmade. Tassarna och smorda och öronen är tvättade. Cindra däremot får stanna hemma imorgon tror jag. Hennes static är borta men jag känner att hon kan få ta en liten paus nu.


Nu ska jag gå och fila lite till sen ska jag och syster göra mat :)

Av Maria - 20 mars 2009 07:22

Vårdagsjämning - vår - moppe!

Jajemän, idag blir det moppen till skolan. Skönt då jag tjänar en halvtimme på det.


Igårkväll satt jag uppe till 11 och pluggade. fyra grejer ska in idag, och ett prov. Matte prov idag. Ska jobba upp mig så jag klarar G. Ett CV på engelska ska in, en inledning till projektet samt källkritik av två sidor och en jämförelse. Allt detta gjorde jag igår. Vet att jag sagt förut att jag inte ska skjuta allt till sista minuten men när jag tittade på vad vi hade och göra i onsdags såg det inte så mycket ut, men det var de ju. Matten gjorde jag sist, var så trött och irriterad på mig själv att jag satt och grät mig igenom talen. Förstår inte varför jag helt plötsligt fått så fruktsansvärt svårt för matte..


I eftermiddag ska jag fixa med alla djuren, Bea, Prinsessan och Cindra ska badas. Cindra är färdigbehanlad mot sin static nu :) Så jag ska blåsa bort om det eventuellt ligger kvar några döda. Transporter ska laddas och väskan ska packas. Mamma är inte hemma ikväll så hon ska hämta morgondagens domare på flygplatsen så jag får göra allt själv. Tur att jag har moppen idag så jag kommer hem en halv timme tidigare!


Grattis till min allra bästa vän som fyller hela 16 idag också!!

Hon har fått njuta av min och min systers skönsång här på morgonen!

GRATTIS VÄNNEN!!! HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRAAAAA!


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards