Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Maria - 12 mars 2009 20:51

Ja det har faktiskt försvunnit!! Magen är inte "gungig" längre som hon fick som kommentar på senaste utställningen. :p Tänk att den kan försvinna så fort? Men hon får inte en smula kraftfoder. Förutom när hon står på burkanten och tigger och är sådär supersöt som marsvin kan vara ni vet? Då kan man ju inte låta bli att ge lite torkade morötter eller så..Min pingla! :)

Nu är det bara muskler som behövs. När jag städat mitt rum som jag tänkt göra i fyra dagar nu så ska hon få komma up på golvet och springa. Nu lär hon få ett astmaanfall om hon springer på golvet.

Skickade iväg anmälan till Lessebo idag. Stämman. Blir bara ras för min del,ja för mammas också såklart. Eftersom petten och ungdoms- BISet hålls under den tiden då stämman är.

Kom på alldeles nyss att min sockersöta Bea kan bli guldpet i Kallhäll! om hon blir det ska jag köpa mig en tredje Guldpet tavla!


Har suttit ett litet tag nu och läst de första blogginläggen jag skrev. Märker att jag blivit äldre faktiskt och blir förvånad över hur jag skrev nästan! Vissa saker minns jag hur bra som helst medans andra grejer finns inte ens i bakhuvudet. Lite roligt var det faktiskt.

En grej som jag märkte var likt med de blogginläggen jag skriver idag var den där tekoppen som alltid är i min hand! :P

I de flesta inlägg har jag skrivit "nu sitter jag här med en kopp te"

Haha är man teälskare så är man! ;)

Nu vart jag ju himla sugen..åh..

Av Maria - 12 mars 2009 17:07

Inte så pjåkig va?


Bild kvalitén är kanske inte den bästa och såg nu att det vart en mörk fläck på bilden. Men man ser väl ändå vad det är?

Den gjorde jag i slöjden idag! Är faktiskt nöjd :) Baaaara ståltråd. Tog i så att jag sitter med blåsor på fingarna nu. Men då syns det att jag har slitit! Och känns.


Idag, för första gången i hela mitt liv försov jag mig så mycket att jag inte hann med bussen. Sara kom in 5 minuter innan vi skulle gå till bussen och sa lite försiktit ; borde inte du gå upp nu Maria?

Kollade med trötta ögon på klockan.

Äh, jag kommer senare till skolan.

Masade mig in till pappa som låg och sov och sa att jag gärna åker med han.

Gick och la mig igen och låg och halvsov lite med en spinnande katt på huvudkudden brevid. Hon är så söt min Kajsa! :)


Gjorde mig i lugn och ro iordning och kom till skolan samma minut som vi började! :) Hyffsat bra skoldag. Har fortsatt räkna min matte på tavlan.

Kom också på vad jag ska skriva uppsats om. Det ska handla om SO eller NO. Och eftersom jag oftast jobbar med SO tyckte jag det skulle vara smart att göra lite NO nu. Funderade länge och kollade med läraren om vad han tyckte om att skriva något om genetik och så med marsvin. Eftersom jag är intresserad av det så tror jag det kommer funka. Han tyckte iaf att det lät som en lysande idé.

Fick också veta att vi ska skriva Nationella prov i kemi. Inte mitt starkaste ämne! :p

Imorgon är det NP i engelska också. Tror det kommer gå bra! :)

Fredag imorgon också, gud vad veckan gått fort! Såg idag att det skulle vara laxfilé i skolan imorgon! Min favorit!

Hör att syster sjunger Sing star i rumemt brevid. Kanske ska gå och hålla henne lite sällskap! :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards