Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Maria - 3 mars 2009 19:58

Tog en tripp till stan idag :)

Hittade två tröjor. En rödrandig och en himmelblå. Kul med lite färg!

Såg ett par skor också men hade inte pengar så det räckte. Fattades 30 kronor..surt.

Men nöjd ändå med mina fina tröjor!


När jag kom hem försökte jag fota djuren. Alla med samma bakgrund. Blev jättefina kort men av någon anledning blir dom så himla suddiga när jag lägger ut som på hemsidan :S När jag måste komprimera storleken för att det inte ska ta 100 år att få fram de på internet sen. Gör säkert något fel.

Så jag nöjde mig med de bilder jag hade sedan förut. La ut den nya bilden på Bea som jag tog igår och Cindra fick en ny gammal bild. Prinsessan fick däremot en bild som togs idag. Hon är fö. stört omöjlig att fota! Upp med rumpan och ner med huvudet. Tvärtemot vad matte vill. Så närbilder är hennes grej.


Har anmält till Kallhäll idag. Sent och bra va?

Jag kan absolut inte bestämma mig vilka jag ska ställa!!

Sickan ska ju sättas med hane efte Valbo så henne behöver jag inte fundera på. Eftersom jag förhoppningsvis ska dömma upp så kan jag inte ha allt för många djur med mig. Cindra vill jag ställai både klippt och pet. Bea ska jag definitivt ställa i pet och ras nu när det är tysk domare! Och vill gärna ha en tysk bedömning på min Prinsessa också. Och i pet vill jag att hon ställs då hon bara blir bättre och bättre nu efter sjukdomen. Så vipps var man uppe i tre djur gånger 2 klasser. När det är på två våningar blir det ett himla spring också. Jag anmäler och tar med alla. Sen om det bli körigt på plats får jag stryka de djuret då. Om någon har lust att hjälpa lite så hojta till!


Nu ska jag bänka mig framför TVen ett tag sen blir det läggdags för mig. Skola imorgon..

Av Maria - 3 mars 2009 10:32

I söndags när vi kom hem från fjällen var det ett sånt där riktigt vårväder!

Jag åkte tillochmed moppe. Men igår vände allt, det var -4grader och snön vräkte ner..Så nu ligger det ett tjockt vitt täcke på backen igen. Jag vill ha vår nu! Är trött på alla tjocka kläder och skor. Vill kunna gå i fina lätta skor och tunna jackor! Får nog helt enkelt vänta ett tag till då..


Imorse när jag satt på datorn sa virusskyddet till om att det stoppat två trojaner som velat hälsa på i min dator inatt. Ajjabajja! Jag vill inte ha några trojaner här inte! Men min duktiga virusskydd städade bort dom :)

Det stog att de bosatt sig i mappen "Acer game zone" Några spel som man fick med i datorn när jag köpte den. Fort som attan gick jag in och avinstallerade alla de spelen. Det är ändå inga spel jag spelar. De tar bara massa onödig plats. Så nu tycker jag faktiskt min dator går lite snabbare!


Idag ska jag försöka fota mina raringar. Bilderna på Prinsessan, Cindra, Sickan och Dashira är gamla eller dålig kvalitet. Funderar på att ringa hit en vän som är expert på att fota med sin systemkamera. Blir mycket finare bilder då än med min lilla skrutt kamera. Ja, så får det bli! :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards