Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Maria - 21 mars 2009 20:26

OJ OJ OJ vilken dag!!

En helt fantastisk utställning, bästa hittils! Tycker att M som var kommisarie idag gjort ett kanon jobb! Allting flöt på hela dagen.

Jag dömde upp idag vilket jag tycker gick super! Det var så fruktansvärt kul!

Blev godkänd så här sitter nu en petdomare redo för att döma! ;)

Dagens reslutat då, har fortfarande inte förstått..


Malaxis Xangria Princess -

Pet: 92p (!) 2/3

Ras: poänglöst 2/2


Trollstugans Beatrice -

Pet: 92p(!) SILVER 1/11(!!!!!) BÄSTA PET 3!!

Ras: poänglöst, 1/1 BIR!! CERT! BIS 2!!!!!!!!


Jag kan säga att jag grät när jag stog i finalen och det var två rosetter kvar och de sa "till en liten creamtjej" Hon gick under smeknamnet Miss Perfect av domaren och på bedömningssedeln står det understruket wonderful på kondition och presentation. Och på varenda punkt vart det utmärkt. Jag var så glad att jag varken visste hit eller dit. När junior finalen var slut pussade jag på Bea som en tok och sprang gråtandes ner en våning till petfinalen. Och som om det inte räckte fick hon tredje placeringen där. Jag var mållös. Fann inte ord. Hon kan nu mera kalla sig Guldpet! 4,5 månader gammal! ;) Inte dåligt skulle jag vilja säga!


Domaren var helt lyrisk över henne. Jag kan inte sluta tänkte på det. Min lilla skrutt går och kammar hem BIS junior tvåan!! Sen dessutom BIS PET trean och blir guldpet! Så på två djur fick jag med mig tre rosetter. Köpte min en guldpet rosett också! :)


Nu ska jag gå och pussa på min söt jänta och fota henne och hennes rosetter!! Mattes Miss Perfect..

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards