Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Maria - 11 mars 2009 19:19

Skoldagen idag var super. Fick mkt gjort och skrev även ut min planering jag gjorde häromdagen! Och tre spansk gramatik papper. Nu kan jag spansk gramatik i sömnen! ;)

Fick rätt mycket matte gjort. Och jag har kommit på ett nytt system att jobba på! Eftersom jag är så glömsk och glömmer hela tiden hur jag gjorde på talet innan. Och eftersom jag så ofta för fel så blir räknehäftet söndersuddat. Då är whiteboardtavlorna bra att ha! Dessutom är det ju lite kul att skriva på den :P

Så idag har jag räknat 5 tal på tavlan. Gick faktiskt bra. Men jag skrev inte ner dom i räknehäftet så jag får göra om dom. Men det gör inget, för jag kommer faktiskt ihåg hur jag gjorde.


Efter skolan var jag och syster och simmade. Vi simmade nog närmare 1km! :D Rätt bra gjort tycker ja! :)


Sen var vi ju tvugna att lattja lite också!! Det fanns riktigt roliga badringar! Jättestora och tjocka. Smidiga jag hoppade av och på som en loppa medans min syster fastnade :p Vi garvade så vi höll på dränka oss själva! När hon satt som mest fast började det komma vågor! Då skrattade jag ännu mer medans jag satt så fint uppepå min badring och guppade med vågorna. Kul att bada med henne tycker jag!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards