Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under juli 2010

Av Maria - 30 juli 2010 15:38

NU går jag på semester i två veckor! Imorgon bitti åker vi till Gotland. All packning ligger framme och det ska bara ner i väskan :-)


Jag har sån tur att marcus har internet på mobilen vilket betyder att jag kan ju blogga därifrån ;-)


Men nu måste jag packa klart!

Av Maria - 28 juli 2010 10:12

när jag kom hem idag var det första jag gjorde att ge marsvinen mat. Men llt räckte ibnte och de skrek fortfarande efter mat. Var alldeles nyss nerp å ica och köpte mera vitkål, de hade erbjudande på 5 kr/kg, så jag köpte två.


Man blir alltid glad när man kommer in i marsvinsrummet. Om de nyss fått mat så är det åtminstone preinsessan som skriver och vill ha mer när hon redan snott maten för burpolarna. Annars, om de inte nyss fått mat, står alla på burkanten och skriker i hopp om något gott. De är verkligen underbara.


När jag var på ica blev jag med bok också. Vid kassan finns ett bokställ med diverse pocketböcker. Kvar låg ensam den fjärde twilight boken. Jag har ju precis läst ut den tredje så vad passade då inte bättre än att fortsätta på den fjärde? Men jag hade tänkt att hålla mig så gott det går till Gotland iallafall :-)

Av Maria - 28 juli 2010 08:58

Var uppe med tuppen idag för att hinna gratta marcus på födelsedagen. Han vart glad över presenten *phu*

När han åkte till jobbet blev jag avsläppt här hemma och stog bra länge och funderade vad jag skulle göra. På lördag åker vi ju till Gotland så jag har börjat packa lite smått. Eller ganska stort, det blir en del när man ska vara borta två veckor! De mesta ligger framme och det som inte gör det är i maskinen nu. Problemet är bara att veta vad man ska ha med sig, har vi tur kan man gå i bikini hela dagen och behöver i princip bara ha någon klänning med sig. Men om vi har otur är det kallt och eländigt och då behöver man ju jeans, koftor och grejer. Men det är lika bra att packa med för alla väder, man vet ju aldrig. Och om jag inte packar koftor kan jag lova att det regnar varje dag.


Så tänkte jag igår också när jag skulle till jobbet. De hade lovat sol men när jag gick upp var det mulet. Vilket var rätt skönt för jag var helt slut i huvudet och kände att en dag bland räkångor inte var rätt. Så jag tog på mig kläder för en 30 graders dag och tänkte att då blir det ju regn? Men vädergudarna tyckte väl synd om mig som frös på väg till jobbet och gav mig 30 graders värme, i räkångorna. Tur i oturen var alla på jobbet slut igår, så hela dagen bara flummade igenom, allt gick snett. Men efter måååånga timmars jobb och påminelse om att jag har fötter slutade jag och kunde äntligen åka hem. Stack bara hem och duschade och matade djuren och for sen iväg till marcus.


Men det fina vädret får gärna hålla i sig idag, så man kan ligga ute och sola litegranna :-) all min brunhet har ju börjat släppa ;-)

Av Maria - 26 juli 2010 14:13

det är rätt mysigt att vara ledig, jag går här hemma för mig själv. Pussar på lite marsvin, busar lite med katten, pussar lite mer på marsvin. Bara myser med mina små hjärtan :-)


Men lite nytta har jag fått gjord också. Åsa fick förhinder så jag fick sällskapa mig själv till stan. Men det gjorde ingenting, för då kunde jag ta moppen och tanka, som VERKLIGEN behövdes. Tanken rymmer 4,0 l, jag fick i 3,94. Hade alltså inte hunnit en meter till ens :-p

Men när jag skulle låsa upp tanklocket och tanka bröts nyckeln av. Eller nyckeln höll men den där svarta mojängen som man håller i gick av. Så jag hade bara en liten stålbit att försöka låsa upp med. Det skulle gått om inte låset tjärva. Men då kom en snäll man som såg mina stora problem och erbjöd sig hjälpa. Efter mycket svordomar fick vi tillslut av locket, och jag kunde tanka! Tack till snälla mannen på jet ;-)


Väl i stan skulle jag försöka hitta en nyckelgörare som kunde laga min nyckel. Tänkte att jag samtidigt kunde göra en extranyckel. Men eftersom jag har en kinapuff som de heter i folks munnar finns inte min sorts nyckel hemma. Men jag fick min nyckel lagad och kunde komma hem utan problem :-)

Fick även med mig en present till marcus, collegeblock till skolan, rakhyvlar som var beställt av syrran, och en fulltankad moppe :-)


Nu ska jag nog gå och pussa på lite mera nosar :-)

Av Maria - 25 juli 2010 20:59

sitter här och äter jordnötter och dricker citron och fläder te från friggs. Hur gott som helst är det! Har Satellite på på Spotify, den som vann Eurovision Song Contest. Fast det fick jag iof veta för någon vecka sen :-p


Imorgon ska jag in till stan vid 1 med Åsisen för att köpa present till marcus. Varför ska det vara så svårt att köpa present till pojkvänner? Jag tror jag kommit på vad jag ska köpa iaf :-)


Sen har jag inga mer planer på mig lediga dag :-)


Men nu ska jag gå och måla mina naglar, så ni vet det ;-)

Av Maria - 25 juli 2010 15:19

aaah, shiiit vad braaa!


igår var jag och marcus och såg Eclipse, så galet bra. Vill bara sugas in genom bioduken och vara med i filmen!


jag fick sluta relativt tidigt så vi hann upp till stan också till någon affär marcus skulle in på, sen när vi skulle få från tunnelbanan från skärholmen till heron regnade det något sjukt! Har aldrig blivit så blöt tror jag! men det var en mysig kväll :-)


Nu sitter han och spelar trummor och jag försöker överrösta med spotify, misslyckande med stort M säger jag bara :-p

Av Maria - 23 juli 2010 12:00

aa, fast näe..


Chefen ringde imorse och sa att det blev inget jobb idag. Så jag somnade om igen utan någon som helst tanke på resten. Sen när jag vaknade slog det mig, tänk om de inte fixar brunnen!? Ska cafét stänga då!?


Så på min lediga dag sov jag länge, tills två flugor tyckte att jag skulle gå upp. Det finns inget värre än att vakna av två flugor som surrar runt öronen på en!


Vid 4 ska vi iväg till Strägnäs för att hämta pappas motorcykel. Och gissa vem som ska köra dit dåra?? Jag igen! :-D

Men först ska jag och mamma städa åt marsvinen.


Jag undrar en sak, varför drömmer man? Inatt drömde jag om en grej som absolut inte är första gången. Jag vill verkligen inte drömma det, och tänkte inte ens på * igår. Men ändå ploppar * upp i drömmen. Hur kommer det sig vad man drömmer??? Någon som har en vettig förklaring?


Nu ska jag gå och göra lite te, rött te, smaka vettja :-)

Av Maria - 21 juli 2010 09:07

Nu ska jag alldeles strax dra iväg till jobbet. Jag gissar på en långdag idag då jag varit ledig i två dagar, men det gör inte mig något :-)

Innan jobbat ska jag bara förbi min ängel Åsa, som fyller år idag! Hoppas hon är vaken, annars är hon det snart kan jag lova ;-)


Hörs senare :-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards