Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Maria - 16 mars 2009 19:12

Skola idag. Hmm..

Trött som sjutton imorse var jag. Kände efter riktigt noga om jag var sjuk, men icke. Bara att pallra sig till skolan. Bara för att det var vår igår tog jag min skinnjacka idag :) Skönt att inte behöva gå runt om en michelingubbe med tjocka vinterjackan. På andra passet idag var det så fint och soligt ute att jag och några kompisar öppnade alla fönster i hela rummet. Jätte skönt med solen! Sen helt plötsligt ställde det om och började blåsa. Då var det inte lika skönt.

En del av projektet var klart idag. Minns inte om jag sagt tidigare att jag gör ett projekt om gener. För att inte behöva skriva en 1000 sidors lång bok så begränsade jag mig till genetiska sjukdomar. Och min No lärare som f.ö små retas lite med mig för att jag åker på utställningar med marsvinen tyckte att jag skulle jämnföra människor och marsvin. Det sa han idag samtidigt som han höll på att skratta ihjäl sig..Vet att har skojjar så det är lite små kul ;)

Så jag skriver alltså ett projekt om genetiska sjukdomar hos människor och marsvin. Så, åter igen, om någon bara råkar veta jätte massor om genetiska sjukdomar eller så så kan ni gärna säga till!:)

Jag har tänkt att lägga krut på det här projektet och lyckas få VG i NO. Ska göra intervjuer har jag tänkt. Kanske ringa någon som kan massor om genetiska sjukdomar. Något läkarinstitut eller så :)

Fick också veta idag att jag inte uppnått alla mål i matten..Alltså är jag underkänd förtillfället. Ligger på IG. Men jag vet varför. Jag hade ju ett prov innan sportlovet och hade missat att träna, eller ens jobbat med en del. Men iallafall så ska jag prata med min mattelärare imorgon och be om att få göra omprov fortast möjligast. För IG:et ska suddas ut. Genast..

Nationella proven i svenska har alla elever fått veta utom jag då mitt tydligen inte är färdig rättat. Svenska läraren ville diskutera med en annan svenskalärare. Så om man ska se det från den positiva sidan kanske jag väger mellan två betyg och min lärare inte vet vad hon ska sätta? Vi säger så! :)

Det är himla mycket att göra i skolan nu men ändå känns det som om jag ligger i fas :) Har tänkt att ta hem massa jobb någon dag i veckan och tokplugga hela kvällen. Så man kanske ligger lite före. Det skulle vara så skönt. Nu nog om skolan!


Mamma och jag var på Hornbach. Dett finns allt från himmel till jord där. Eller allt har väll med natur och trädgård att göra kanske. Iallafall så har dom himla billiga valsade ärtor och torkade morötter till marsvinen :) Endast 1,50 och 3 kronor hektot! Och ärtorna var verkligen gröna! Nej, inte färgade.Sen köpte jag lite godis till Kajsa också :) Sånna där sticks. Hon är gaaaaalen i dom!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards