Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Maria - 26 mars 2009 20:13

Igår var det nationella prov i engelska. Skriftligt. Jag trodde att jag var friskade än vad jag egentligen var när jag om fram till skolan. På morgonen hade jag så ont i halsen att jag bara ville krypa ner unger täcket och sova mig igenom dagen men med lite te och halstabletter så lyckades jag klara mig. När jag kom till skolan var jag rätt så pigg, snörvlig och dann men det var alla. Skrev nationella och vart supernöjd! När jag sen slog upp den hemska kemiboken kände jag att jag var nog inte så frisk trots allt. Mitt huvud kändes som en enda stor gryta. Åkte hem och kurrerade min stackars hals och huvud. Efter lite vila var jag mycket piggare och började leta lite fakta på nätet till mitt arbete. Jag har kommit långt på det och är så in i bomben nöjd! Och mest ska jag nog tacka I som hjälpt mig så otroligt mycket!! Dessutom känns det som om hela akademiska sjukhuset har lagt ner sitt liv på min uppgift. Jag mailade alla tänkbara adresser jag såg på deras hemsida och jag vart hänvisad hit och dit för bästa tänkbara info. När jag väl kom fram till den person jag skulle nå var hon på semester. Lovely..

Men jag klarar mig gott och väl på den info jag har just nu :)

Lite små saker jag ska ta reda på bara.

Sen har jag kommit på att det här med gener och hela tjottafräsen är ju hur kul som helst! Jag satt i typ två timmar idag och bara tokläste och skrev, massor! Och det är nästan så jag längtar lite till imorgon då jag får jobba mer med det! ;)


Men Kajsa är det bättre! :) Hon kissar normalt igen och idag åkte mamma in med urinprov för säkerhets skull. Hon är så extremt rastlös nu för hon var varit inne ett par dagar. Vi vågar inte ha henne ute när hon inte är helt kry. Hon är en katt som annars är ute för det mesta och bli rastlös efter en kvart inomhus. Ikväll blir det att tampas med henne när hon ska få pencilinet igen..Jag och pappa försökte få i henne det imorse men det slutade med att pappa gav upp och gav den till mig. Måste säga att jag och mamma har bättre sammatbete när det gäller att ge katten tabletter! :p


Nu ska jag nog göra mig iordning för att vara laddad för en ny skoldag imorgon. Sista dagen innan helg, sen är det en vecka kvar, sen lov!

See u later aligator!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards