Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Maria - 1 mars 2009 20:55

Sportlovet har spenderats i Idre. Jag älskar att åka skidor! Om jag får säga det själv så tycker jag nog att jag börjar bli lite bra nu! Trots att jag bara åkt tre gånger, tre sportlov, så tog jag mig ner för en svart backe!

Tror nog det var den längsta av dom alla dessutom. Jag var lika skakig i benen som jag var stolt när jag kom ner!

Vädret har varit helt okej faktiskt. Någon dag var det helt mulet och snöade. Nästan varje dag har det blåst ganska rejält men solen har varit framme små stunder och det har legat runt -5 grader. Förutom i fredags och lördags då det var runt -10 och skinande sol! Dock lite lite blåsigt. Men inte så att man åkte med vinden som man gjort de andra dagarna.

Hela veckan har jag haft ögoninflamation. En lindrig som tur är, inget var och gläck utan "bara" rödsprängda, irriterade ögon. Men det räckte för att vara ett irritationsmoment. Men mamma åkte ner till byn och fixade ögonsalva till mig som jag fick kleta i i mina ögon innan jag skulle lägga mig på kvällarna. Jag såg ingenting, allt vart suddigt. Nu har inflamationen blivit lite bättre, inte helt över än. Dessutom fick jag efter tredje dagen eksem eller vad den nu är på kinderna. Antagligen av kylan tillsammans med vinden. Det brände,stack,sved,klia, ja allt sånt där..

Nu när vi är hemma i "värmen" igen har det lagt sig. Som tur är, för tydligen har jag inte sett rolig ut..


Sitter med en spegel till vänster om mig, sitter och kollar in i den, på mina kinder. Ser hemsk ut..tycker jag iallafall, kanske andra också.


Nu är det inte långt kvar till utställning och på fredag redan åker jag upp till Sara! Det jag saknat mest under veckan är nog våra datakvällar! Skratt och gråt, hit och dit! Och det har det blivit även idag.

Är tacksam över att jag har en vän som henne,inte alla som har. Inte heller alla som kan vara en sån vän.


Imorgon och på tisdag är jag ledig, skönt! Då ska jag bara vara med mina älskade marsvin!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards