Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 30 september 2008

Av Maria - 30 september 2008 19:34

Skolan har börjar på allvar igen efter praoen.

De tidiga mornarna, de tråkiga bussresorna är tillbaka..

Förmiddagen gick verkligen skit. Fick inte någonting gjort.

Slog upp matteboken och talen bara flöt ihop. Fattade ingenting.

Men sen till lunch så lyckades jag trycka i mig lite lite av äckelfisken som var och på eftermiddagen gick det bättre.

Vi har fått ett nytt projekt. Vi ska fördjupa oss i en historisk händelse och redovisa på ett speciellt sett. Jag har valt kärnkraftverksolyckan i Tjernobyl. Ska skriva det från två perspektiv tror jag (lite betygshöjning;)). Funderar på dagboksform och tidningsartikel. Vi får se.

Så jag satt och letade fakta på datorn. Skrev ut runt 10 papper som jag sen satt och läste igenom med överstrykningspennan i högsta hugg.

Det här är ett individuellt projekt vilket känns skönt eftersom jag tappade suget på att jobba i grupp sist.


Prinsessan kämpar på. Hon är så duktig min guldklimp!

Vågan visar mindre men hon känns mycket mycket bättre i kroppen!

Vet inte vad man ska gå efter men jag litar mest på kroppen!

Kanske så att hon har högre ämnesomsättning nu när hon kommit igång med att faktiskt äta både hö och gräs (klippt) och kornkross med lite vetekli strött över. Tänk vad hon lever lyxigt! Persilja varje dag, vi klipper höet åt henne, hämtar gräs ute i kylan på morgonen,blandar detta klet osv!

Men det är det garanterat värt! Allt för den lilla tösen. :) Men å andra sidan mår hon kanske inte så bra..


Nu ska jag snart krypa mer i varma sängen (kanske med en kopp te?) och glutta på IDOL. Igentligen är det inte lika kul nu. Det roligaste är ju uttagningarna. Men dom flesta av dom hade jag inte tid att se.

Jo, te blir det!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards