Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 20 september 2008

Av Maria - 20 september 2008 15:06

..nu har jag smällt allt lite.

Brukar inte reagera såhär starkt när det föds dödfödda ungar och honan inte ser 100 ut.

Men det är ju trots allt Prinsessan.

Jag har matat henne med godsaker som broccoli,morot,vitkål och persilja hela morgonen. Har också rotat i höbalarna efter det godaste höet.

Var nere på affärn och köpte druvsocker som hon fått utblandat med lite vatten.

Hon ser dock inte helt okej ut ännu men vi kämpar på.

Hon äter ju. Ögonen ser bra ut. Hon är lika nyfiken som vanligt när jag hade henne uppe för ett tag sen. Men det är ändå någonting fel.

Finns inte så mycket mer jag kan göra just nu. Fortsätta få i henne mat.

Av Maria - 20 september 2008 11:00

Imorse kom mamma in och sa:

- Maria, det har hänt något tråkigt...

Prinsessan har fött ungar men båda är döda.


Jag rusade in till marsvinen.

Där låg en crested buff och en self pew white. En hane och en hona.

Båda såg superfina ut! Stora ögon och öron.

Prinsessan såg först väldigt medtagen ut. Hon satt och ruggade i ett hörn.

Men jag har fått i henne vitkål,morot och persilja så hon har aptit iaf.

Igår sa jag till mamma att hennes mage sjunkit ner och bak en bit.

Då var det väl dags då..

Känns så tråkigt att den kullen jag väntat sååå mycket på förloras.

Men hon får gå kvar med Alvar så hoppas vi på att han parar om henne.

Dom var ju ändå fullgångna, födda på dag 71 och Prinsessan mår bra så på så sätt känns det ju bra.

Nu är det bara att hålla tummarna för att hon blir omparad och att det ploppar ut lika fina LEVANDE ungar nästa gång!

Håll tummarna nu hörrni!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards