Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 14 september 2008

Av Maria - 14 september 2008 22:56

Vad dagen har ägnats åt behöver jag nog inte ens säga..

(*viskar* shopping)

Men jag behöver mycket nytt.

Jag mamma och Sara åkte till Skärholmen för att huvudsakligen hitta jacka till Sara. Det gjorde vi, och lite till.

Jag hittade två par jeans. Brukar vara ett problem för mig att hitta jeans. Är nämligen lite långsmal nertill..

Men jag köpte mig två par som satt perfekt!

Nu blir det inte mer shopping på ett tag då jag bara har 2 kronor kvar på kortet :p


Eller jo...

Imorgon ska jag och pappa åka och kolla på en mobil till mig.

Den jag har nu börjar göra sitt.

Har hittat en jag vill ha. Helst ska den ju inte vara allt för dyr eftersom det är jag som åker på att betala. Får gå och knapra på sparpengarna. För en mobil är ett måste!


Jag har ledigt imorgon och på tisdag vilket ska bli väldigt skönt!

På tisdag har jag blivit anlitad som barnvakt till E som jag suttit barnvakt åt många gånger tidigare.

Hon frågade om hon och jag inte kunde åka till stan någongång, bara hon och jag. Det måste vara en åtta-årings dröm att åka till stan med en 15-åring! Det minns jag själv när jag var i den åldern. Bara att sitta brevid som i soffan räckte för att toppa lyckomätarn.

Så på tisdag blir det stan med henne. Men då ska jag inte handla något.


Mamma satt och kliade Kajsa på huvudet igår.

Och vad hon gör med öronen vet jag inte, roligt ser det ut iallafall!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards