Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 23 september 2008

Av Maria - 23 september 2008 21:42

Vi kämpar på jag och Prinsessan!

Critical Care kladdas det med hej vilt här hemma! ;)

Det är ju inte någon favorit direkt. 

Men jag har kommit på en teknik så att hon inte blir grinig vilket inte mamma har. Så mamma kommer bli som flourtanten för Prinsessan.

Ingen gillar flourtanten. (Det har mamma berättat :p)

Hon har börjat äta grönsaker och hö själv nu. Det känns skönt!

Jag gav henne också några lusernringar idag som vi köpte då vi var på Hornbach för ett tag sen. Dom är omtyckta! Dock har hon inte velat ha dom då hon varit dålig. Men idag satt hon och smaska på en sån!

Bajseriet har kommit igång också. Hon går ensam nu i en bur så vi ser om hon bajsar normalt och så.


Vi kör på med vårat kladd av alla mediciner och tjottafräs.

Sen är det bara att vänta och se om hon hann bli dräktig.

Isåfall ska jag ge henne Oxbow pellets under dräktigheten och digivandet. Vill inte att något händer igen! Stog och lusläste bak på Oxbow maten idag på praoen. Och det stog att den är speciellt framtagen för dräktiga och digivande honor. Kosta vad det kostar vill men något ska inte hända henne igen!

Även om det här bara var en ren slump att det hände just henne men..


Min dag då..

Den var superrolig! Har haft fullt upp hela dagen! Svarat i telefonen har jag gjort. Så mycket att jag kommer drömma om "Välkommen till Djurhuset, det är Maria" inatt. :p

Imorgon har jag fått order om att röja på lagret. Suck och stön!

Lagret är mer än ett bombnedslag. Nästintill katastrof ser det ut som.

Så det sa dom idag: - Om du har lust imorgon kan du få städa på lagret.


Det ringde in en kvinna idag som hittat ett marsvin i en kartong här i Södertälje! Frågade mig om jag visste någon som tog emot hittemarsvin. Tipsade om Marsvinshjälpen som hon skulle ringa till. Hoppas marsvinet får plats där. Men jag begriper inte hur man kan lämna ett marsvin, eller djur öht sådär? Hur tänker dom? Blir förbannad bara av att tänka på det..

Fy för dom människorna! *grr*


Nu ska jag nog ge Prinsessan sista omgången med kladd innan jag går och lägger mig.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards