Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Valbo!

Av Maria - 29 mars 2008 21:24

Idag har vi varit på utställning i Valbo.

Alltid lika trevligt.

I början satt jag sekreterare till Jennifer.

Mamma ställde Prinsessan i ras samtidigt, och vet ni!? Hon satt still!! :O

Tro det eller ej men det är faktiskt sant!

Sedan tog Jennifer en paus i bedömningen för att hon själv skulle ställa och just då var det Prinsessans tur i pet. Jag ställde henne där.

Sen fortsatte jag att skriva.

Det är så roligt att skriva för att man lär sig så mycket hela tiden!

Efter luchen ställde jag Cindra.

Det här var hennes sista utställning för att hon har tunnat ur så mycket i pälsen. Så när vi kom hem klippte vi av kaluffset. Nu är pälsen kanske 8 cm kort. Kan lägga ut en liten bild imorgon:)

Har också bestämt att vi ska få låna en cream hane av Jens framemot försommaren till Prinsessan. Det ska bli så kul :D

Resultat:

Prinsessan pet: 88p 3/5 ,Det var inte den bedömningen jag hade förväntat mig. Verkligen inte.

Prinsessan ras: 87p 1/2, Mkt nöjd med bedömningen, Domaren sa att det var nära ett Cert. Endast en liten fläck fel. men det ryker till nästa utställning!

Cindra klippt långhår: 88 3/4 bästa klippt 3, Mkt nöjd med bedömningen pga. hennes ålder och "åldrande" pälskvalitet.

Det var en jätterolig utställning. Men som sagt. Det är slut för Cindras karriär. Iallafall i klippt. Hon är ju bara för söt nu när hon är klippt ännu kortare! Som en liten dammråtta ser hon ut!

Nästa utställning: Ja, så varierande som....tada..Valbo!

Jag höll nästan på att glömma!! Mamma fyller år idag!!! Grattis mamma :)

"Födelsedagspresenten" från mig igår lönade sig!:)

 
 
Natalia

Natalia

30 mars 2008 15:43

Tack, dock var jag inte heller så nöjd med A som dömde honorna...

Ja dagen var himla rolig, den kändes inte sådär plågsamt seg och lång som det ofta kan kännas på utställningar. Längtar redan till Valbo igen, ångrar nästan att jag inte anmälde till Julita iaf :/ Jag blir så nyfiken, vad fick din mamma i födelsedagspresent av dig?

Kram!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

30 mars 2008 21:54

Jag fixade iordning alla hennes djur på dagen. Och packade och allt sånt inför utställningen.
det gav ju goda resultat. Bir jr. på den ena och cert i championklass på den andra:)
Jag som har så dålig fantasi kom inte på något att köpa så det vart lite marsvinsfix istället.

Kram Maria

 
Natalia

Natalia

30 mars 2008 22:06

Det var ju en kanonbra present uppenbarligen :) Tanken var också himla fin, tror säkert hon blev nöjd och glad! Sådant uppskattar iaf jag mer än materiella ting!

Kram

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards