Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Maria - 9 mars 2008 15:27

Fredag: Var i skolan på dan. Sen efter skolan åkte jag och Åsa hem till några kompisar, det var roooligt där:D

Jag sov över hos Åsa på natten sen också. Vi kom i säng ganska sent, det blir mycket blubb blabb när man är trött och är med en underbar, rolig kompis som Åsa:)

Efter många sagda godnatt somnade vi iallafall.


Lördag: Vaknade upp hos Åsa men täcket nere på golvet:P Hade sovit väldigt gott iallafall.

Vi sa godmorgon till varran och pratade om vad vi skulle göra efter vi har ätit frukost.Vi kom fram till att vi skulle köra lite cross. Den har vart trasig så Åsa vart så glad när den kom hem från verkstan så då körde hon lite. Och jag testade också:) Det gick inte fort men jag höll mig på banan och på crossen, och det är det som är huvudsaken:P

Sen ringde Fredrik och Kevin ( De vi var hos på fredan) och frågade om vi kunde hitta på något. Det kunde vi. Åsa och jag hoppade in i varsin dusch och tävlade vem som kunde duscha snabbast....hon vann:/ Jag var typ 5 minuter efter. Att jag ska ta så lång tid på mig och duscha fattar jag inte.

Men men..När vi nästan precis hade gjort oss klara kom grabbarna. Vi körde lite till och sen började det skymma så då slutade vi. Istället cyklade alla fyra till Ica för att handla kyckling klubbor och dricka till middagen. Vi åt och sen tittade vi på Melodifestivalen. När den var slut cyklade Kevin och Fredrik hem och jag och Åsa gick och gjorde oss i ordning.

Sen gick vi och la oss och pratade ännu lite till igen.


Söndag: Jag vaknade ganska tidigt idag och ville inte väcka Åsa. Hittade en Fritidsresor katalog brevid min madrass, låg och bläddrade i den fram och tillbaka i en halv timme, men Åsa vaknade av allt mitt bläddrande. Vi låg och pratade och sen gick vi upp och åt frukost, tävlade igen om vem som kunde duscha snabbast. hon vann igen....

Sen provade vi lite kläder till en film vi ska spela in via skolan. Jätte fina vart vi!

Sen åkte jag hem för att Åsa och hennes familj skulle bort och vi ska få främmande ikväll av kusinerna.

Nu ska jag gå och fixa håret, det ser inte så roligt ut för att jag satt bara upp det i en hästsvans när jag hade duschat.


Ha det bra!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards