Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Maria - 5 mars 2008 20:59

Dagen började med en hakvtimmes sov morgon! Den halvtimmen är värdefull för en sömntuta som jag;)

Jag skulle som sagt till tandläkaren och hade tid halv nio, fick med mig pappa så att då behövde jag inte ta bussen och sparade därför en halvtimma:)

Väl hos tandläkaren upptäckte jag att de hade bytt lokaler..hade ingen aning om vart vi var när pappa svände in på den gatan som vi aldrig har svängt in på när vi skulle till tandisen tidigare.

Besöket hos tandläkaren gick finfint.

Jag kom bara en halvtimme sent till skolan så jag missade bara diskutionen på nya schemat, men det gjorde inget, fick infon av kompisarna senare.

sista lektionen hade jag engelska, och gissa vad vi fick göra då?

Jo, såklart skriva om vad vi har gjort på lovet.

Det verkar vara en tradition på alla Sveriges skolor. Efter varje lov säger läraren:

- Och nu ska ni få skriva om vad ni har gjort på lovet, vad roligt va?

Alla eleverna säger i kör:

-Mm.

Och dessa repliker upprepas efter varrenda lov! börjar bli liiiite långträkigt nu när jag har vart med om det i 9 år..

På eftermiddagen efter skolan åkte jag o Åsa hem till henne för att spela in en film.

Vi är läst en bok i svenskan, man ska göra en så galen redovisning som möjligt sa läraren.

Vi ska spela Carolina Gynning och Victoria Silverstedt, så klart vart jag Carolina efter som Åsa är blond och passar rollen som Victoria.

Eftersom jag ska spela Carolina innebär det att JAG ska lära mig SKÅNSKA!!?? Lite dialekt iallafall...men det funkar nog. Jag har hittils lärt mig att säga Carolina Gynning:P

Nu ska jag hoppa in i duschen.

Tjenixen!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards