Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Maria - 17 mars 2008 18:39

Om det snöar!!! Det bara vräker ner!

Är det inte lite sent kanske?

Jag tög ju fram vårjackan i helgen och hade tillochmed tänkt att gå ut och köpa vårskor men jag kanske får vänta lite med det då :p

Idag var jag i skolan.

Vi hade först eget arbete, det var lite projektarbete för mig och min projektgrupp.

Periodens projekt är:

varje vecka får vi ett problem.

vi ska styra upp ett land som lever i kaos.

Den här veckan ska vi bestämma lagar, vem som bestämmer, vad hon bestämmer osv.

Det känns som ett roligt projekt. Hoppas det blir bra:)

Efter rasten hade vi matte, men där jobbade jag med spanskan, det var faktiskt okej för mattelärarn ;)

Sen var det lunsch, det var inte gott. Någon gryta med fettiga köttslamsor och pulvriga små grönsaksbitar. Till det var det sladdriga makaroner indränkta i fett. Inte min smak.

Jag nöjde mig med lite sallad och två knäckemackor. Skolan har väldigt goda knäckemackor :)

Efter lunschrasten hade vi svenska. Vi skulle redovisa den där filmen som jag och Åsa har spelat in. Det var fel format för att spelas upp på skolans dator såklart. Bara för att vi hade lagt ner så mycket jobb på allt det där och så vart jag sjuk och då fixade vi det igår, på en ynka dag.

Läraren hade full förståelse för våran stress och sa att vi kunde visa den imorgon istället. Så nu har jag suttit här och ändrat formatet och bränt över den på en skiva, så nu MÅSTE det bli bra!

Efter skolan kom pappa och hämtade mig. Vi åkte först till en djuraffär här i stan och jag sprang in och frågade om praoplats. Det gick jätte bra sa de. Ska komma in där lite senare med lite papper från skolan om mig osv.

Efter frågan om praoplats åkte vi till trafikskolan för att betala min utbildning för eu-moped och hämta de böcker jag skulle få.

Väldigt fina böcker var det. Men det är mycket jag ska lära mig tills utbildningen den 4/4.

Nu ska jag ge marsvinen lite mat, grönsaker,vatten och hö. Mamma ligger fortfarande i hög feber så det blir jag som får ta hand om djuren :) Det har jag inget emot!

Hejsvejs!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards