Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Maria - 11 mars 2008 17:56

Vaknade flera gånger i natt av att jag frös så in i norden!

När klockan ringde imorse hade jag världens huvudvärk, frös ännu mer, knappt någon röst och en bedrövlig hosta..

Det var bara att stanna hemma från skolan idag då, men igentligen har jag inte alls tid att vara hemma igen.Gick och bäddade ner mig under täcket igen. Mamma ringde och sjukanmälde mig till skolan och sedan ringde hon pappa så att pappa kunde ringa läkarn.Mamma sa att jag skulle åka till läkarn och kolla så att det inte var lunginflamation eftersom jag har varit hostig i ca. 3 veckor nu och hade så hög feber imorse. Pappa kom och hämtade mig lite senare och vi åkte in till läkarn. Det var inte luninflamation som tur var utan det var bara några bakterier i luftvägarna. Fick pencilin och hostmedicin som jag ska äta i 10 dagar nu. Pencilin tabletterna är väldligt stora, men det funkar att svälja de iallafall.

Ännu en anledning till att jag inte har tid att vara sjuk är att jag MÅSTE fixa djuren inför lördagens utställning. Jag får flörta lite med mamma och fråga om hon kan ta hand om de nu när jag är som värst.

Nu ska jag gå och bädda ner mig i soffan igen och titta lite på Grey´s Anatomy.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards