Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Maria - 16 mars 2008 20:14

Det har varit en jättebra helg!

Lördagen började med att klockan ringde kvart i fem.

Det var bara att trycka på "off" knappen bakom veckarklockan för att inte väcka resten av familjen som låg och sov, förutom mamma då som också skulle upp.

Jag gick upp, så trött att ögonen knappt gick att öppna :p

Iallafall så gjorde jag mig iordning. Sedan la jag ner djuren i deras transporter, gav de djuren och djuren som skulle vara kvar hemma grönsaker och hö.

Det var bara att packa in allt pick pack in i bilen och åka iväg.

På vägen svängde vi förbi Mia för att hämta hennes två djur som blandannat vi skulle ställa åt henne.

Efter 40 minuters bilresa såg vi skylten " KALLHÄLL".

Vi var framme!, Skönt när utställningarna är så nära.

Jag är nöjd med resultaten.

Prinsessan pet: 91p silverkort 2/5 av Ida H. är väldigt nöjd med de orden hon fick. Bara bra ord :).

Prinsessan ras: 87p 2/2 av Eva J. Där är jag inte så nöjd med kritiken. Hon är så sällskaplig så hon vill bara upp i famnen och gosa när hon står där på plattan och vara fin, det får nog vara en petkarriär för henne.

Cindra klippt långhår: 88p och så rolig placering som 1/1 av Eva J.

Är ganska nöjd med hennes kritik. Cindra börjar tunna ut i pälsen pga. åldern så att jag tror nog att jag ska avsluta hennes utställningkarriär efter nästa utställning. Har inte riktigt bestämt mig ännu.

Alla bedömningar på mina djur var klara innan lunch så jag hade hela eftermiddagen ledig.

Då var jag bland annat lite " ledare" för gurkätartävlingen. Jag satt sekriterare åt Minna ett tag. Efter utställningen var det bara att städa upp allting i racerfart!

Norrort skulle skulle ha årsmöte, där alla norrortare fick vara med tror jag, men det vart inte så många, 18 st. Jag vart sekriterare på mötet och skulle då skriva allt vi beslutade och tyckte. Det ska ner på stämman i slutet av april. En sammanfattning av det jag kluddrade ihop ska jag skriva här nu i veckan. Efter mötet fixade vi det sista i lokalen, sen kunde vi bomma för natten och den här utställningen. Vi kom hem runt 20 tiden och då kurrade magen efter mat! Sara och pappa hade sparat lite tacos åt oss, mumsigt.

Vi åt och kollade på melodifestivalen. Jag tycker att det var rätt låt som vann! Men Sanna Nielsen´s låt var också bra.

Imorse ringde Åsa och väckte mig, iof var klockan 11 så det var ju på tiden att jag skulle gå upp. Hon sa att det var så pass bra väder idag så att vi kunde spela in filmen. När vi hade pratat klart var klockan 11,05, vi sa att jag skulle ta bussen till henne så att vi skulle kunna filma. Bussen gick 11,15. Det var bara att gå upp på toa, klä på sig och spriiiiiiiiinga till bussen!

Men jag hann, fick tom stå och vänta i nån minut.

Vi åt lite lunch och sen började vi filma. De tänkta filmarna sa: näe, vi har inte lovat att vi skulle filma, vi kan inte idag vi ska spela tv spel och plugga franska. Jag och Åsa vart lite smått sura på killarna som visst hade lovat flera gånger att de skulle filma, men det löste sig ändå ( Åsa´s mamma ställde upp :).

Under inspelningarna skrattade vi så att tårarna sprutade! Tänk vad vi kommer göra bort oss när hela klassen på 30 elever ska se den där filmen. Vi är inte så vackra direkt :p

När vi skulle lägga in filmen på datan funkade det inte på Åsa´s dator. Jag fick åka hem hit och fixa det hade jag tänkt. När jag satt igång datan och hade överfört filmen upptäckte jag att jag inte har något filmprogram..opps :o. Men det löste sig som tur var :)

Och nu sitter jag här, men en färdiggräddad kanelbulle från ica, dricker en kopp te med honung och springer fram och tillbaka och servar mamma som ligger i sängen och är smittat av det som jag hade förra veckan.

Nu såg jag att marsvinsspelet.com är igång igen, ska gå in och starta om efter den nya omgången.


Hejsvejs.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards