Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Maria - 21 mars 2008 20:28

Idag har jag varit med om ett riktigt äventyr!

Dagen började med att Åsa ringde och väckte mig halv tio och sa:

Har du sett mitt sms om att vi skulle vakna kl. 9 idag?

O shit, sa jag. Jag hade inte ens sett sms:et.

Iallafall så studsade jag upp ur sängen och nästan sprang (!) in i duschen.

Jag skulle nämligen med 11 bussen och innan det så skulle jag äta, duscha, fixa mig, torka och platta håret + att jag skulle förbi Ica på väg till bussen och köpa en bussremsa så att jag kunde åka bussen också.

Jag gjorde allt det jag skulle och sedan gick jag till bussen. Gick en bra stund innan så att jag skulle hinna. Jag tänkte när jag gick hemifrån; jag kan ta den tunnare jackan idag för att det snöar ju inget idag och jag behöver inga vantar heller. Självklart så när jag stog vid busshållsplatsen började det snöa och det slutade i snöstorm. Där stog jag, stelfrusen som en liten pinne och såg alla som körde förbi i de varma bilarna. Usch vad jag tyckte synd om mig själv då..Samntidigt ångrade jag stort att jag inte tog vantar och den varma jackan..

Tillslut kom iallafall bussen och där satt Åsa, varm och glad.

Vi skulle till en innebandy match i Tullinge som några kompisar spelade i.

Från oss in till Centrum gick det bra. Och från centrum till Tullinge gick det bra. Sen! Ska de två blondinerna ( jag klassas numera som blondin, även fast jag är brunhårig. Men inte riktigt på insidan säger Åsa.) Iallafall då så kom vi till Tullinge och jag sms:ade min kusin som bor i Tullinge och frågade vilken buss man skulle ta till idrottshallen. han sa två olika bussar. När en av dom bussarna kom frågade vi busschauffören om den här bussen går till idrottshallen. Nej det är den där bussen sa han. En av de bussarna som kusinen inte sa. Aja, sa vi och gick till den busshållsplatsen. Där satt det två tjejer som också skulle till mathen. Dom var ungefär lika vilsna som vi var. Vi satt där och frös tillsammans när äntligen bussen kom. Vi frågade busschauffören om den bussen gick till idrottsplatsen, ja det gjorde den. Ok, sa vi och satt oss på den och åkte iväg. Vi kom ut i urskogen och vi kände, Nej, det här är inte rätt. Vi hoppade iallafall av när det stog IP på skylten. Vi frågade dom som var där om det skulle spelas innebandy här. Nej det är heckey och tennis sa dom. Ok, vi frågade om dom visste var den hallen vi skulle till låg. Aa, den ligger på andra sidan Tullinge. Vi vart något sura på oss själva och satt oss på bussen tillbaka till Tullinge station.

Efter många funderingar och allt vad det var kom vi fram till att det måste vara den bussen som vi inte har frågat busschauffören om. Vi satt oss på den när den kom och det var äntligen rätt. Vi kom fram till hallen men då hade vi missat matchen. Som tur var skulle dom spela om en och en halv timme igen. Under den tiden skulle de ut och springa lite så jag och Åsa gick till min kusin som bor i närheten. Han följde med oss för att kolla på nästa match. Det var riktigt trevligt. Tyvärr förlorade Telge Tigers med 6-5, men vi hade roligt ändå. När vi skulle hem så fick vi springa till busshållsplatsen för bussen stog där, precis när vi kom dit åkte bussen iväg. Riktigt surt. Det var bara att vänta en halvtimme då! Till slut kom vi hem. Nu har jag precis ätit lite lax och potatis som familjen sparade åt mig. Otroligt gott var det. Nu sitter jag här och har bloggat så mycket att det kliar i fingrarna.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards