Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Maria - 30 december 2010 21:34

ja hon heter Kajsa och är världens mysigaste och finaste katt. njut av bilderna!

   




Av Maria - 30 december 2010 15:02

I övermorgon åker jag till fjällen och ska klassa ut alla i backarna ;-) Alltså åka skidor är nog bland det härligaste man kan göra! Packar förfullt och är alldeles strax klar, har i princip bara schampo och sånt kvar men jag tror nog att jag ska köpa småflaskor, väskan är för proppad för vanliga flaskor..


Var på ica för ett tag sen och köpte en paprikamix till marsvinen. De älskar verkligen paprika! Nästan hela december har de levt på grönkål men när den började göra sitt och vitkål serverades var det precis som om, är det här allt vi får!? De stog kvar på burkanten och skrek även fast det låg en massa vitkål i burarna. Men paprikan idag gick ner, inget gnäll om grönkål då ;-)


Ikväll blir det lite ommöblering i burarna. Elsa tog vi ut för 9 veckor sen och var bombsäkra på att hon var dräktig, men ingen unge har kommit. Så hon ska få gå in till Zambezi igen där Amelia går och vägrar bli dräktig. Junipher ska få sällskapa Prinsen och förhoppningsvis få stjärnor till ungar även denna gång!

Förra gången blev hon dräktig efter 3 veckor så jag hoppas på att det inte tar alltför lång tid denna gång heller! Men å andra sidan är Prinsen lite mesig och Junipher kan vara rätt tuff..

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards