Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Maria - 10 december 2010 17:25

Dag 4 blir lite försenad, hann inte igår. Rubriken var alltså "det här åt jag idag"


frukost:

1 kopp te, smörgås med smör.


lunch:

champinjonsoppa.


en lussebulle när jag kom hem.


middag

lasange.


Skriver dag 5 på en gång! Rubriken då är "mina ambitioner"


Mina ambitioner vet nog de flesta om. Om inte annat är de att bli djursjukskötare. Få jobba på klinik! Jag fick höra en gång  'när alla tjejer var små ville de bli prinsessor eller veterinärer, du har flickdrömmen kvar'

Den har bara blivit starkare! På ett vis ser jag upp till de som är djursjuksköterskor. Jag kan inte tänka mig något annan än att jobba som det faktiskt. Nu har de ändrat intagningarna för högskolan och man måste gå där för att bli behörig. Poängen för att komma in är skyyyyhöga. Men vill man så kan man, och jag vill!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards