Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Maria - 8 december 2010 19:02

Dag tre och idag är det mina föräldrar jag ska skriva om!


Min mamma heter Catarina men kallas för det mesta för Catti. Hon är 48 år och uppvuxen i förorterna. Hon delar marsvinsintresset med mig och är aktiv i utställningar hon med. Jobbar som förskolelärare och har oförskämt nära till jobbet. Hon är en bra mamma ;-)


Pappa då heter Mikael men kallas för Mikki. Ursprung från Finland med finska föräldrar och 2 av syskonen. Uppvuxen i Norrland, närmare bestämt Ö-vik och har en hel del kvar av dialekten. Är 49 år och jobbar i kakelbutik. Han har inte intresse för marsvin men istället för motorcyklar som han putsar ofta på..


Några säger att jag är lik pappa till sättet ( och glupskheten). Medans några säger att jag är mamma upp i dagen då hon var liten. Jag vet inte riktigt själv vem jag är mest lik. Badkrukan är nog ärvd av mamma men jag börjar bli av med det nu, tillskillnad från mamma som knappt kan stava till bada längre. Av pappa har jag ärvt förkärleken till allt ätbart. Om han och jag skulle bo själva skulle vi äta oss genom dagarna. :-p


När jag var i den jobbigt tonårsperioden var jag nog en pina för mamma och pappa. Trodde nog att jag var tuffare än vad jag var och ljög gjorde jag, men var verkligen inte bra på det. Det var en hel del bråk här hemma emellanåt tror jag. Men nu har jag mognat på mig och har insett att ljuga är dumt. Och jag har insett att jag är nog inte så tuff, eller så är det mamma och pappa som insett att jag är det! Jag har en väldigt bra relation med både mamma och pappa och de får veta de mesta vad jag har för mig. Både saker de vill veta och kanske inte vill veta. Men jag vill berätta det ändå!


Så jag tycker att mina föräldrar är de absolut bästa på hela jorden!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards