Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Maria - 13 december 2010 18:36

Skriver den lite i efterskott. Men gårdagens rubrik var "min bästa vän"


Min bästa vän heter Åsa. Vi har varit vänner sedan 5 årsgruppen men blev vänner någongång i 5:an. En bästa vän är någon som kommer med te när de vet att man är sjuk, som man inte behöver säga vad man önskar sig i present och julklapp och som märker när minsta lilla står fel till. Det är Åsa.

I somras var vi till Göteborg tillsammans, bara vi. Det var något som alla bästa vänner borde göra. Jag vet inte mer vad jag ska skriva egentligen, hon är min bästa vän och har alltid varit sedan 5:an!

  

Av Maria - 13 december 2010 16:54

Jag har blivit kär! De är bruna fluffiga och smakar himmelskt!

Pepparkaksrullarna från Delicato

  

de är det godaste jag ätit!


Skoldagen var bra, snabb! Jag älskar måndagar, börjar 11 slutar 14 ;-)
Kul att det tar längre tid att komma till och från skolan än vad det gör att vara där :-p

Imorgon är det prov vilket betydet plugg idag. Men jag känner mig faktiskt rätt säker på allt. Tror jag.. Först tänker jag bara dega lite här sen ska jag sätta igång och göra nytta!


Om 5 dagar är det fyra månader kvar. 16 veckor. 126 dagar! Jag önskar mig att jag klarar körkortet. Jag fyller år på påsklovet och självklart hoppas jag på att få göra uppkörningen på min födelsedag! tänk vilken present! Sara sitter dagarna i ända och letar bra musik så vi kan göra en bilskiva ;-)


Jag känner att jag halkar efter lite i "30 dagars bloggandet" men jag tar igen det jag missat ikväll, tror det är min bästa vän och ett ögonblick, håll utkik ;-)


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards