Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Maria - 16 december 2010 19:49

            





Av Maria - 16 december 2010 18:37

dag 11, rubriken är "mina syskon"


Jag har en syster. Hon heter Sara. Är 10 månader på dagen yngre än mig. Vad jag har fått höra av mamma och pappa har vi aldrig varit sådär riktigt bråkiga med varandra. Visst har vi tjaffsat men inte kanske på den nivån som syskon med större åldersskillnad gjort. Jag minns att när jag började sminka mig och hon fortfarande gick runt i blommiga mjukisbyxor blev hon så sur på mig för att jag la ner tid på morgonen till att he på mascara när man hade så många roligare grejer man kunde göra på morgonen! Vi hade också kommit överens om att när någon var sjuk, var det alltid den som fick börja i spel. Men när Sara var sjuk blev jag så fruktansvärt avundsjuk för att hon fick god hostmedicin. Jag menade på att mamma och pappa inte brydde sig om mig bara för att de var och tog hand om Sara lite extra när hon var dålig. Nu ringer vi den andra när vi är påväg hem och frågar om det får lov att vara något från affärn ;-)


Det finns inte ord för min systers betydelse. Dag som natt är hon där, vi förstår varandra utan och innan och delar de mesta hemlisarna med varandra! Trots att vi blivit ganska olika personer nu när vi vuxit på oss lite så gör vi ofta grejer tillsammans. Som shoppar, det brinner båda för ;-)

   

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards