Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Maria - 6 december 2010 18:33

Jag börjar väl på en gång då!

Ämnet idag är "presentera dig själv". Tror väl att de flesta som läser här känner mig mer eller mindre. Men iallafall :-)


Jag heter Maria Uusimäki. Född den 18 april 1993. Faktiskt 3 månader för tidigt.  Bor en bit utanför Södertälje och har bott här hela livet. Det enda jag gjort är att byta till rummet precis brevid. Jag har haft djur hela livet i form av katter, hamstrar, kaniner och marsvin. 2004 köpte jag och min syster våra första marsvin. Ett var. Nu bor det 25 små godingar här hemma. 2006 blev en uppfödning godkänd här hemma. Vi började med teddy och nu har vi utökat med self cream. Ställer ut dessa förfullt! Även en katt spatserar här hemma.

Jag går andra året på Spånga Gymnasium med inriktiningen djurvård. Drömmen och tanken är att bli djursjukskötare!


Det var allt för idag! :-D


Av Maria - 6 december 2010 18:23

Lite här och var bland bloggar på nätet cirkulerar just nu en slags "30 dagars tema-bloggande". Det går ut på att man varje dag under 30 dagar skriver inlägg med fasta ämnen. Det lät faktiskt ganska roligt så jag hoppar på detta jag också! Men jag kommer förstås skriva vanliga inlägg under tiden också.


Gör gärna samma sak på din blogg! :-)


Eftersom jag var lite sen och inte började första december får jag korta av den lite grann så jag hinner klart innan jag åker till fjällen :-) 


Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Mina ambitioner
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Mina rädslor

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Min favoritplats
Dag 27 – Min tro
Dag 28 – Det här
saknar jag
Dag 29 – Ett sista ögonblick

 Dag 30 – Vad är kärlek?

Av Maria - 6 december 2010 08:24

Om man ställer in värmen i huset efter 10 minus blir det ganska varmt om den sen sjunker ner till nollan! Termometern här inne visar på nästan 24 grader = varmt!! Hoppas att kylan kommer tillbaka, vill inte ha någe blaskväder!!


Vet ni, inatt drömde jag något fantastiskt, alla uppfödare hade börjat med selfar! Tänk er, selfar överallt. Bättre än himmelen tror jag ;-) Men å andra sidan blir det inte lika kul att föda upp en jättevanlig variant. Då blir de liksom inge ovanliga.


För några veckor sen tog vi hö från ett annat ställe an vad vi brukar. där vi tagit ifrån tidigare har mer tunnt hö och den vi har ifrån nu har grövre. I början ratade alla marsvinen de nya höe   t, förutom Prinsessan då, hon käkar allt! :-p Men nu äter de som om de aldrig sett hö tidigare! Det är länsat i burarna på morgonen när man kommer upp! :-)


Om ett tag ska jag ta och kila till bussen. Jag älskar måndagar och  tidsagar, börjar 11 och slutar 2 eller 3. Sköönt! Funtar på att ringa frisören idag och kolla om hon har någon tid :-) See u!


     

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards