Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Maria - 25 december 2010 20:28

En förkylning har kommit utan lov och har nog tagit med hela släktet förkylning tror jag.. Det låter som om jag har 3000 kilo snor i näsan, vilket jag typ har också. För att kurera mig och bli frisk till imorgon och slippa snora hela jullovet har jag precis tagit mig ett långt skönt bad, på med velourdressen jag fick i julklapp och mamma mia filmen är igång. Har gjort mig eukalyptushonungsvatten ( istället för te dåra..) och äter himmelska jordgubbskolor. Självaste sjutton om jag inte är frisk imorgon!


Nu ska jag mysa ner mig i filtar och glo på film med mina kolor! 

Av Maria - 25 december 2010 17:55

Julafton är över och jag är en massa saker rikare!


Först var vi till morfars grav och tände ljus, och jag gjorde ett hjärta i snön. Hade ingen aning om hur jag skulle reagera när vi kom till graven och såg hans namn på stenen. Hade sett framför mig hur jag skrek av sorg och föll ner i snön. Men riktigt så hemskt reagerade jag inte. Men en hel del tårar var det såklart. Julen blev jul ändå utan han.


Jag fick lite smått och gott såsom nagellack, en klocka, smycken, en mysig kofta och pengar! En del tänkte jag sätta över till körkortet men en del tänker jag faktiskt göra av med imorgon då jag och sara ska till skärholmen för att shoppa på julrean!


Alldeles strax ska jag fylla magen med ännu mer julmat! Än så länge är det fortfarande gott ;-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards