Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Maria - 7 december 2010 20:43

Då var terminens utvecklingssamtal avklarat! Efter att jag och evelina via eniros (värdelösa) karta guidad en vilsen pappa som befann sig ute i ingenstans kunde vi börja. Ingenting speciells sas väl egentligen. Utom att jag ska ta mig en funderare på att läsa matte c..


Det var simmning på idrotten idag och jag var med. För nästan första gången sen september. Men simmning är ju så pass snällt. Det gick bra! Jag och evelina satt kvar i skolan och pluggade flitigt, för det var ingen ide att åka hem för oss. Både hade samtal. :-) Jag vete gudarna hur det ska gå för oss på redovisningen vi skriver på. Jag vill bara tacka google translate :-p


Imorgon är det sovmorgon så jag tänker inte gå och lägga mig supertidigt ikväll, så nu tänker jag ta och mysa med lite marsvin :-)


Glöm inte att läsa om min första kärlek i inlägget nedan ;-)

Av Maria - 7 december 2010 20:38

Andra dagen och rubriken är "min första kärlek"


Det var runt 13 år sedan. Jag kanske var 5 eller 6 år. På dagis hade vi något som hette veckans barn. Det var en tjej och en kille som skulle få findukat vid lunch och en bild på var och en av dessa skulle sitta på väggen och vi fick välja sånger på samlingarna. Dessutom skulle de få hälsa på hos någon av föräldrarnas jobb. Vi var till hans pappas jobb. Fick dricka saft och ha gamla skivor som underlägg.  Jag sa att den man är veckans barn med måste man leka med varje dag och vara tillsammans med! Så pang bom blev jag och Jacob tillsammans, om han var med på det eller inte vet jag inte :-p När veckan var slut behövde vi inte vara tillsammans längre så jag gjorde slut. Trots den plötsliga separationen är vi vänner än idag. Och har inga problem att prata om vårt tidigare förhållande utan båda två har gått vidare! ;-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards