Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Maria - 19 december 2010 21:34

Vad säger det här er!?

      


Mig säger det London på sportlovet! Någon som varit där? tips på någon man bör se eller göra? :) En sak är säker - jag kommer bo på primark! Måste börja spara pengar! ;-)

Av Maria - 19 december 2010 18:14

Jag har galet tråkigt, så här får ni en sån där värdelös lista..

 

10 saker du inte visste om mig!

 

1. jag kan få foten bakom huvudet

2. när jag var liten var jag bombsäker på att det bodde en grävling under min säng som tog sin in genom kontaktuttaget.

3. jag är tre månader för tidigt född

4.jag har aldrig sett varken Harry Potter eller Sagan om ringen filmerna.

5. jag har tävlat i truppgymnastik som yngre i 5 år.

6. jag gick i balett som liten

7. jag skulle kunna leva på te

8. jag har en kossa döpt efter mig (fast hon borde vara död nu..)

9. jag avskyr ljudet av när man slipar knivar

10.jag älskar getter

Av Maria - 19 december 2010 17:22

Känner att de där "30 dagars" går lite sisådär. Vet inte ens vilka jag skrivit och inte men jag hoppar in där jag tror att jag är. Fast det blir ju som ett vanligt blogginlägg. rubriken är iallafall "min vecka"


Har bloggat om hela veckan tills torsdagen så jag börjar därifrån.

I fredags var det julavslutning. Men först prov. På provet kändes det gallant! Efter en rad ganska onödiga lektioner fick vi lite pepparkakor och julmust. Sen rörde jag mig mot tåget och började njuta av jullovet! Marcus hade första spelningen med bandet i Järna så jag åkte dit med ett par vänner och lyssnade. Och de var verkligen grymt bra! Bäst av de som var där iallafall! Kom hem rätt sent och kastade mig i sängen på en gång! Vaknade på lördagsmorgonen och låg kvar ett bra tag. Senare satt jag igång och städade alla marsvinsburar. Så nu har de julfint också :-)


Vid lunch skulle jag mamma och marcus åka till den årliga julmarknaden som är på en loge här ute. Men den hade krymt så otroligt så jag och marcus tog första bästa buss in till stan och åt lunch istället! Efter det åkte vi och kollade på hans kusins innebandymatch och sen hem och proppa i oss godis och kolla på grinchen! Min favorit film. Ingen grinchen - ingen jul! Vi hade hyrt en film vi skulle kolla på också. Men jag somnade..


Idag har jag städat i rummet och sen klätt granen och lilla granen i mitt rum!

Imorgon kommer tjejerna från klassen hit, vi ska baka pepparkakor och göra pizza! Mumma! :-D


Förresten! Har anmält till Kallhäll också! Det blir många att ställa iochmed att det är dubbelutställning. Startorningen ser ut såhär!

Betty Queen - pet

Beata Queen - pet

Chindira - ras

Cleopatra - ras

Desideria Queen - ras


Chindira ska ha sitt sista cert, hoppas verkligen på att få det. Cleo har två kvar men det finns chans att knipa dem också! Och Desideria har gått upp i senior!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards