Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

godmorgon!

Av Maria - 28 maj 2010 08:08

sov hos marcus inatt, han börjar tidigt, därför jag är hemma och vaken redan nu ;-)

När jag kom hem låg min mys-kajsa helt utsträckt och snarkade i min säng. Hon är bra gó hon!   


Idag vet jag inte alls vad jag ska göra. Duscha vet jag, sen vet jag inget mera :-p Ta en runda med klosaxen hade jag tänkt också, och kanske tvätta öron på de som ska med. Skönt att inte ha några petdjur faktiskt! Eller ja, jag har ju inga rasdjur heller för den delen!


När det har varit såhär galet mycket i skolan och så har man en ledig dag där man inte har något att göra blir man galet rastlös! Apropå skolan, jag tror jag blivit lite halvt skadad av det där arbetet vi gjorde om sjöarna. Inatt drömde jag att jag föll ner en sån där tokövergödd sjö full med iglar. Ni vet såna som suger sig fast? Eller finns dom, eller är det bara på film? Jaja, iallafall så när jag skulle kravla mig upp på bryggan och dra loss alla iglar så blev jag nerdragen i sjön igen! Sen vaknade jag. när jag gick från marcus låg det fullt med såna där sniglar utan skal på backen. Huua!


Nu är det inte långt kvar till Junipher får, hon har börjat öppna sig lite! :-D

Snälla snälla snälla, kan inte alla hålla tummarna att det går bra den här gången, annars vet jag seriöst inte vad jag gör!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards