Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Maria - 4 maj 2010 19:47

Har precis uppdaterat hemsidan samt gjort den lite vårfin - ta en titt! :-D


http://www.freewebs.com/mariasmarsvin

Av Maria - 4 maj 2010 17:31

Glömde visa vad jag myste med på lunchrasten idag, har aldrig sett något sötare! Dessutom snuttade den på fingrarna!!  

Av Maria - 4 maj 2010 17:23

Ahh jag blir tokig på SL snart. Idag fick vi stå i 40 minuter i Spånga och vänta på det där jädrans tåget. För att det var elfel. Hela förra veckan var det minns ett fel om dagen som gjorde så hela tågtrafiken kom i obalans. Jaja.


Dagen idag har varit helt okej. Dock är jag trött för engelskaläraren snodde vår sovmorgon idag och satte engelska nationella klockan 8 på morgonen när vi egentligen började halv 10. Men nationella gick bra och nu är engelska A avslutat :-)

Sedan kom en utbytesstudent från Australien som är med Adventure klassen och pratade lite om sig och sitt land. Himla häftigt att lyssna på, för henne var det en självklarhet att man får vänta på att en känguru ska gå över vägen medans hon berättade att hon såg ett rådjur häromdagen, och det var årets bästa grej. Knasigt det där!


Sedan var det matte och jag blir tokig på min mattelärare. Varför lära ut när man inte ens är villig att hjälpa!?..


Nu har jag precis druckit lite grönt te med citronsmak, det är min nya favorit! Läste att det är något ämne i grönt te som lindrar stress! Alla sätt är bra förutom de dåliga! :-) Ska alldeles snart sätta igång och plugga lite granna. På torsdag är det prov i Ekologi, sen är den kursen också avslutad!!

Av Maria - 4 maj 2010 17:23

Ahh jag blir tokig på SL snart. Idag fick vi stå i 40 minuter i Spånga och vänta på det där jädrans tåget. För att det var elfel. Hela förra veckan var det minns ett fel om dagen som gjorde så hela tågtrafiken kom i obalans. Jaja.


Dagen idag har varit helt okej. Dock är jag trött för engelskaläraren snodde vår sovmorgon idag och satte engelska nationella klockan 8 på morgonen när vi egentligen började halv 10. Men nationella gick bra och nu är engelska A avslutat :-)

Sedan kom en utbytesstudent från Australien som är med Adventure klassen och pratade lite om sig och sitt land. Himla häftigt att lyssna på, för henne var det en självklarhet att man får vänta på att en känguru ska gå över vägen medans hon berättade att hon såg ett rådjur häromdagen, och det var årets bästa grej. Knasigt det där!


Sedan var det matte och jag blir tokig på min mattelärare. Varför lära ut när man inte ens är villig att hjälpa!?..


Nu har jag precis druckit lite grönt te med citronsmak, det är min nya favorit! Läste att det är något ämne i grönt te som lindrar stress! Alla sätt är bra förutom de dåliga! :-) Ska alldeles snart sätta igång och plugga lite granna. På torsdag är det prov i Ekologi, sen är den kursen också avslutad!!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards