Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Maria - 27 maj 2010 13:37

Den här dagen kändes lite halvt onödig måste jag säga. Upp 5 för att vara i skolan till 8. Få höra vad vi kommer göra på lektionerna i höst, skicka in ett arbete som ändå skulle in via internet. Sen hem! Kom hem för en halvtimme sen ungefär. Mötte upp pappa en snabbis för att fixa en grej, mer berättar jag om några dagar ;-) När jag klivit av tåget för att byta på centralen gick jag ner till pressbyrån och köpte en kanelbulle, var så jäkla länge sen jag åt bullar så jag kunde inte stå emot! De där 8 minutrarna mellan tågen är farliga när pressbyrån ligger i närheten. Men jag har bestämt mig för att börja spara lite nu. Inte för att jag slösar mycket nu, långt ifrån tror jag, men om inte ens ett år är jag ju arton och då ska körkortet tas och allt. Och med mina eventuella planer i sommar kan det gå åt en del pengar. äh, det blir nog bra med det här tillslut.


När jag kom ner på gatan och står och tar posten hör jag ett hejdlöst plingeling och ser en creamfärgad katt som kommer farandes. Tro inte att det är min lilla Kajsa som saknat sin matte så!? Ilfart fram till mig och stryker sig mot benet, lite mindre tacksamt med svarta byxor då :-p

Tog mig lite korvstrofanoff och ris som fanns i kylen från häromdagen. Och nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Jag är ledig imorgon, vilket är skönt. Har heller inte några djur att fixa då jag ska döma på lördag. Men ladda transporter till teddysarna och packa väskan kan jag ju allt göra :-) åhh vad jag längtar till utställning igen! :-D

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards