Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Maria - 10 maj 2010 18:13

Helgen har varit rätt bra, sådär lagom lång. Dock önskade man ju imorse när man vaknade att den var något längre. Men men.. Det var nog mina morotsmuffins som gjorde susen i helgen! Jobbet blev inte särskillt länge i söndags då det var så dåligt väder och inte så många kunder. Så jag fick gå redan vid 12. Åkte raka vägen hem till marcus och låg och kollade på film, efter film, efter film. Det var jag och hans syster mot marcus, så vi valde filmer!


Idag har vi varit på en sjöexkursion med skolan. Som en slutexamination av alla de 4 biologiämnen vi läser. Vi tog vattenprover av olika slag, artbestämde djur och växtarter osv osv. Lite kallt och ruggigt var det men dagen gick ändå hyffsat fort. Så nu måste jag knåpa ihop en bra labrapport så jag kan nå mitt önskade betyg i dessa ämnen. De mesta skolarbetet är faktiskt över nu, imorgon har vi redovisning i svenska, onsdag nationella i matte. Sen är alla kärnamnenas A kurser avslutade. Sköööönt.


Nu ska jag plugga lite granna, sen blir det TIDIGT i säng ikväll! Man blir trött av att vara ute!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards