Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Maria - 24 maj 2010 16:24

bokstavligen! Efter gårdagens åskoväder gick det inte att få igång internet igen. Då hade blixten slagit ner så det förstörst. Det är super när man sitter och tokpluggar och har precis kommit in i allt och det går som smort, då går världens knall och man måste rycka ur alla kontakter på en gång. När jag sen skulle fortsätta gick det inte. Så idag får jag sitta kvar i skolan och plugga litegranna. Inte så jättefrestande när man redan har en lång dag från 8-16 och så ska man sitta kvar efter det! Men vad gör man. Har ett enda arbete kvar som ska in sen är jag klar med ettan! fy sjutton.

Ekologiprovet idag gick ok, det är en svår kurs och det här var ett prov för allt vi gjort under året, och jag och molekyler, protoner och atomer?? njaaaa...


Har iallafall haft en bra dag med rolig idrott, brännboll, även om jag är sämst på att kasta så är det roligt. Sedan har vi fått veta lite betyg och sådära. Orkar inte gå in så grundligt på det men jag är nöjd!


I lördags föddes det små bebblor hos Nybackens. Två till Debora Jo. Vi har en Debora, en Debora Jo, och vad ska de här heta nu då? Debora Jo Jr och Debora Jo the other one? Alla är golden white bör tilläggas och av samma mamma ;) Eller ja, Debora är mamman. Junipher är halvt sprickfärdig men ha inte öppnat sig ännu. Tror på nästa vecka någongång. Då stämmer mina beräkningar ;-)


Helgen har varit bra. I fredags åkte jag som sagt in med mina vänner till Kungsan och Rix Fm festival. Festivalen var lite blaskig men vad gör det när man var med världens bästa? Hemma vid 1 och upp och jobba klockan 10 dagen därpå! Men värsta ruschen. Men det gick bra, så skönt med ny automatiskt kassa och allt. På kvällen blev det mat från kolgrillen *nammi* och film med Marcus. Sedan upp på söndagen för att jobba igen, men då var vädret lite halvtaskigt så jag kunde gå vid 12. Hem och satt mig och pluggade, tills blixten slog ner.


Och nu sitter jag här i skolan och gör inte det jag bör göra, för jag bör plugga. Men jag är så hungrig och då går det inte så bra.. Funderar nästan på att köpa med mig en sallad från fiket påväg hem. För jag kommer ha hunnit svälta ihjäl innan jag kommer hem! Imorgon börjar jag halv tolv och ska till skolan för att se kalle och chokladfabriken :-p onööööödigt, svar ja.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards