Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Maria - 29 maj 2010 22:47

vilken bra lördag jag har haft!


Alltid när det är utställning är jag så pigg på morgonen, även om klockan ringer samma tid som om när jag ska till skolan. Men det är något extra med sånna här dagar, man är så glad.

Iallafall har jag sett fram emot att få doma igen, de var ju faktiskt ett tag sen, minns inte ens sist det var..

Bedömningen gick super bra. Galet fina dju,r skulle vilja sätta silver på alla men som tur var fanns det hp ;-) Honan som placerade sig etta var helt makalös och jag vart bara stum när jag skulle motivera hennes placering. Alla djur i finalen var verkligen värd en placering, ja egentligen alla som ställde. Sån jäkla bra kvalitet på djuren. Det gör en glad. Roligt var det också att se lite nya ansikten som även fick upp djur i finalen.

Vi ställde ett par teddysar och det gick superbra det med. Izzoz blev BIR med cert. Och Izzoz och Debora Jo kom som andra uppfödargrupp!

Står i val och kval om jag ska åka till linköping. Lutar åt ja håller :-p


När vi kom hem ( i bra tid!) fick jag i mig lite mat för att sen dra iväg till Åsa för att spendera kvällen med henne och Jenifer. Härliga brudar det där kan jag lova! Kom nyss hem och nu ska jag lägga mig har jag tänkt, imorgon ska jag upp och jobba och metrologerna har lovat sol = mycket kunder på ett hamncafé!


Och inga bebisar, nu spricker hon snart!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards