Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Maria - 29 maj 2008 19:22

Har inte bloggat på några dagar nu. Har vart ganska mycket jobb i skolan osv.

Jag och Åsa var iaf i Stockholm och shoppade i tisdags. Hittade två linnen och ett par shorts. Kläder till bröllopet har jag fortfarande inte hittat. Tänkte ha shortsen men såg sen att man skulle ha kjol eller klänning.

får fortsätta leta.

Vi hade det jätte trevligt och lyckades nog äta på stans dyraste café. Oj, säger jag bara. 70 kronor för en tacopaj som knappt innehöll köttfärs och smakade inget allt. 25 kronor för en flaska läsk. Blev ruinerad.


På onsdagen tog jag moppen till skolan för första gången. Men Åsa som passagerare. Gick jätte bra att åka så långt, den tiden på dagen och sånt.

I dag var Svenska Fotbolls Akademin i skolan och vi hade idrottsdag. Började därför 9 och Åsa sov här så att vi kunde sova lite längre. Vi tog självklart moppen :D

Idag har jag jobbat det sista med projektet som ska lämnas in imorgon. Är nöjd med min insats.


Imorgon blir det också moppen till skolan men Åsa vill inte åka med så jag åker själv. Får väll sjunga lite eller så. Det tar bara 25 minuter.

Nu är det inte många veckor kvar till skolavslutningen. Det är imorgon, nästa vecka och veckan efter det slutar vi. Men nästa vecka är vi lediga på fredagen och jag har för mig att vi ska någon stans på tisdagen. Skolavslutningsveckan har vi bara måndag i skolan och fredag som det är avslutning. Annars ska vi till Skansen, stranden osv.Idag har jag lyckads bränna mig också. På axlarna och på bröstet, inte kul..Hoppas det röda lägger sig och går över till brunt. Ne..mindre kritvit. Ska ta på after sun ikväll och hoppas på att det hjälper lite. Nu ska jag plugga vidare, hoppa in i duschen och sen ska jag göra mig en smoothie av björnbär och jordgubbar. Har haft med mig det till skolan två dagar i rad nu. Lite fiffigt tycker jag. Blir pigg och glad av det. Sen är det ju nyttigt också. Mumsfillibabba!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards