Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Maria - 6 maj 2008 20:30

Riktigt roliga studiedagar har jag haft!

Igår åkte jag och Åsa till Skäris för att shoppa. För en gång skull hittade jag något! Ett par jeans. Jätte fina:)

Åsa hittade också lite kläder, som vanligt?

Tänkte att jag kanske skulle hitta något att ha på mig på bröllopet jag ska på i sommar, men nej, hittade ingenting. Eller jo!, jag hittade ett jätte fint linne. Men självklart var det i XS och M, jag har S..... typiskt!

På bröllopet ska jag vara ansvarig för underhållningen för de små, 2-7 år. Någon som har någon idé på en uppskattad lek?Tar mer än gärna emot tips och idéer.

igårkväll sov jag och Åsa i husvagnen. Vi frågade om Sara och hennes kompis som skulle sova över hon med, om de ville sova där ute med oss. Vi spelade lite spel innan vi gick och la oss. Men jag och Åsa som är som små fnitterfior och inte kan hålla tyst började sjunga godnattvisor för oss själva som sedan övergick till alla låtar vi kunde utantill. Vi trodde att de andra sov men dom var vakna och hörde vår "ljuvliga" sång. Vi vaknade idag av att tjejerna drog av oss våra täcken och kittlade oss...Sen var vi garanterat vakna!

Vi gjorde oss i orning och åkte till stan för att träffa några kompisar. Vi åkte sen hem till en av de och satt där ett tag och spelade lite biljard. Åkte sen hem till Åsa och åt. Nu kom jag nyss hem. Moppen är inlåst, husvagnen är städad skolväskan är packad och jag börjar bli lite trött. Ska fixa lite med marsvinen och ducha, sen ska jag krypa ner i sängen. Imorgon är det skola så jag måste samla krafterna för att orka upp dessa jobbiga mornar. Skönt, nästa vecka har vi prao och jag börjar kl. 10. Kan sova ända till halv 9 då!! Sköönt!


Grattis Dashira!

Dashira fyller år idag också, 3 år fyller lilla damen!

Två av mina kompisar fyller 15 idag också. Grattis Dashira, J och J.

Nathalia?, fyller inte du också år? läste det i din blogg för några dar sen :)

Grattis isåfall:)

En stoooor grattiskram till Dahira, J,J och Nathalia :D

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards