Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Maria - 8 maj 2008 19:13

Vilken dag! 23 grader just nu och klockan är ändå sju. Det måste ha varit riktigt varmt på dagen. Vi var ute hela förmiddagen i skolan. Hade intro på det nya projektet. Och eftersom det var så fin väder så var vi ute. Det är ett miljöprojekt den här gången. Jag har bara två veckor på mig så jag kommer jobba hårt för att uppnå det önskade VG, eller kanske MVG?

Var ute hela lunchrasten också. Låg och solade i en hel timme. Jag vart inte brun, det blir jag nog aldrig, men jag vart iaf mindre kritvit...:/

På eftermiddagen tittade alla 8:or på film. En riktig skön dag alltså! Imorgon ska alla 8:or igen ordna lite lekar för 5:orna. Vi ska ha en 4-kamp med säckhoppning, dragkamp och lite sånt. Appropå lekar! Jag är fortfarande i stort behov av idéer på lekar eller liknande för barn mellan 2-7 år. Någon som kan något??


Min cykling och träning på friskis som jag har sagt att jag ska hålla på med har ju gått åt skogen. Nu när jag fått moppe har jag glömt bort cykeln och friskis var det ingen kompis som var förtjust i. Jag har kollat upp gymmet på badhuset och jag tror det kan vara något men jag vet inte om det är 16-årsgräns på det också. Men vi har ju satt upp studsmattan. Idag hoppade jag 250 hopp på raken och gjorde 50 situps i solen :) Och som jag alltid säger- Jag ska försöka komma igång med träningen.


Nu ska jag hoppa in i en svalkande dusch sen ska jag nog kolla lite på projektet och kanske börja lite smått på det.

Marsvinen ska få sig en finputs också.

Prinsessan ska trimmas lite och tassarna ska smörjas på båda två. Det är inte många veckor kvar till Valbo nu!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards