Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Maria - 11 maj 2008 20:50

Fredag: Skola hela dagen. Var ute hela förmiddagen och hade 4-kamp med 5:orna. Sen körde vi brännboll. Mitt lag vann på alla grenar men inte brännbollen :/ Men det var kul ändå. På eftermiddagen var hela skolan ute och solade, körde fotboll, brännboll eller nått annat. Riktigt roligt.

På fredagskvällen var det filmkväll hos Jacob. Vi kollade på 3 filmen som var riktigt bra. Sen skulle jag och Åsa hem på moppen runt 12 tiden. Första mörkerkörningen, men det gick så bra så :D

Åsa sov hos mig på natten sen.


Lördag: Vaknade halv 8!, Eller klockan ringde..Hoppade in i duschen. Ut ur duchen, ta fram klader utan att väcka Åsa. Men hon vaknade. Åt lite frukost och sen skjutsade jag hem Åsa på väg till min farbror J som målar om huset. Grudmålade ca 100 plankor, låååånga plankor. Åkte hem till Åsa och flörtade till mig ett bad i poolen. Det slutade med att hela hennes familj var i. Vi grillade på kvällen och sen kom grannen över. Det måste vara de roligaste grannarna i Sverige alltså!! Åhh, vad vi skrattade, har nästan träningsverk i magen idag :P

Sov hos Åsa.


Söndag: Vaknade 9. klädde på mig och åkte till J igen för att måla de plankor jag grundmålade i lördags. Fick hjälp också, av två schäfrar..hjälp och hjälp...

Åkte hem till Åsa efter igen och var där. Efter ett tag kom Kevin och Fredrik, vi badade ett tag,solade och åt mat. Vid halv 8 hoppade jag och Åsa i poolen. Vi fick för oss att jag skulle lära mig dyka(!), jag kan INTE dyka. Sätter mig på kanten och fallen i som en liten boll, eller groda som Åsa säger. Tänkte iaf att jag ska bannemig klara det här nu. Ställde mig upp, föreställde mig att jag dök en jätte fin dykning. Slutade drömma och plumsade i som ett magplask. Näe, jag ville lära mig dyka, upp igen. Var jätte läskigt men jag skulle klara det. "Dök" gång på gång. Magplask efter magplask. Men tillslut fick jag till en så att man såg att jag försökte dyka iaf. Men då frös jag så mycket så jag gav upp. Torkade mig och satt mig på moppen på väg hem. Hoppade in i ducshen när jag kom hem för att skrubba av mig all klor och färg. Nu sitter jag här, i ett rum som ser ut som sju svära ar, handuk runt håret och iklädd morgonrock. Så städa rummet lite, ta fram kläder till imorgon. Jag har ju prao imorgon. Lycka till Maria. Tack så mycket.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards