Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Maria - 22 maj 2008 17:53

Var i skolan idag. Helt okej. Lämnade in lite arbeten och så.

Efter skolan på bussen hittade Åsa en mobil på sätet. Jag ringde "mamma" men det var ingen som svarade. Då ringde jag "hem" där svarade pappan och bad mig lämna den på en affär. Jag lämnade den där så som han sa och hoppas att den kommer till rätt tjej igen.

På stan idag var det möhippa eller något sånt. Ganska roligt.

När jag kom hem slängde jag av mig väskan och gick ut och klippte gräset som jag lovat pappa att göra. Det var långt så det var tungt. Nu är det klart om min händer och fötter är helt slut. Men vad gör man inte för lite pengar?

Mamma är på affärn och handlar lite mat. Ska äta, fixa med marsvinen och lite så. Nu är det inte långt kvar tills utställningen. Ska bli roligt:D

Hoppas att Cindra får en bra försenad födelsedagspresent av domaren. Ett pris:)

Solen har kommit tillbaka. Nu är det drygt 20 grader ute! Skönt med sommarväder igen och hoppas att det kan hålla sig i några månader.

Jag som har köpt en ny väckarklocka är uppe som en studsboll när den ringer. Den ringer så högt att man vill stänga av den så fort som möjligt. När den är avstängd och hjärtat sitter i halsen kan man inte somna om och måste därför gå upp. Smart ;)

Nu ska det fixas med marsvinen.


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards