Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Maria - 14 maj 2008 20:36

Jag skulle vilja bygga en tidsmaskin. Så att jag kan spola tillbaka till måndag hela tiden och jag får jobba längre än en vecka. Så kul är det!

Vet du hur man bygger en eller något som säljer? IKEA kanske, "Tidmaskinen Trolla" Ett typiskt ikea-namn. Näe det låter inte så troligt:/

Började som vanligt 10 idag. Kom in, hängde av mig och tittade ut över butiken och tänkte med en suck, "Åhh, vad jag gillar det här, jag är överlycklig. Tänk om man kunde få jobb vid 15-årsålder."

Angående sommarjobb pratade jag med Butiksägaren idag. Hon skulle tänka på det och höra av sig till mig. Det lät lovande iaf. Snälla snälla, håll tummarna för att jag får jobbet. Kommer gråta glädjetårar om jag får höra ett JA!

En liten ball sak idag hände ungefär vid 4 tiden. Jag satt bakom disken. Dörren öppnades och jag kikade fram och sa -Hej hej. Vem stog i dörröppningen visslandes? Jo Rikard Herreys. Är inte det lite ballt?

Tänkte, snälla kan någon annan hjälpa honom men det han vill ha jag klarar inte. Han är inte min idol, men ändå, en kändis i den lilla butiken Djurhuset i Södertälje.


Sen lite marsvinssnack nu då.

Jag längtar ända från tårna tills utställningen om 1,5 vecka. Det ska bli så kul. Hoppas att det blir den domaren jag hoppas på i petten. Väntar på bekräfftelse med spänning.

Prinsessan SKA sättas i avel. men eftersom det vart så att det inte gick att para henne med den tänkta hanen måste vi leta en ny hane.

Har en fråga till er uppfödare som kan det här.

Om jag har en cream som är mkt ljus i underfärgen och på magen och som ska paras. Ska jag para henne med en cream eller buff?

Är evigt tacksam för svar.

Har fått bekräftat av mamma att det blir en resa ner till SM. Roligt. Tills dess måste jag ha hittat en hane och sätta henne med efter SM annars blir hon för gammal.

Jag har ju mina drömmar och tankar om en creamuppfödning i ynka pynka skala. Ska flörta med mamma och se om jag kan få plats i ett burskåp. Eller inte jag, mina djur.

Drömmen om att bli petdomare finns också kvar. Men eftersom jag måste vänta tills nästa år så ligger den efter drömmen om uppfödning. Men jag drömmer fortfarande.

Jag blir alldeles varm i kroppen och nästan lite tårögd när jag tänker på allt jag skrivit. Är mitt i en vecka som jag knappt kunnat föreställa mig, fått de bästa kommentarerna ever. Kanske fått sommarjobb, drömmer om uppfödning och domare. Lever bara ett allmänt underbart liv!

Nu ska jag duscha och sen sova pch drömma sött :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards