Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Maria - 18 maj 2008 20:26

Mamma och jag var på IKEA idag. Alltid när jag kommer från IKEA är jag glad. För att jag hittar alltid något. Nu när moppen och allt sånt är betalt har jag pengar igen. Så jag och mamma tog en tripp till IKEA. Det var inte bara vi där kan jag säga! Hittade iaf ett benvitt överkast, två beiga kuddar med ja..maskrosbollar på?, en turkos kudde, en brun kudde och benvita gardiner med något mönster på till mig. Jätte fint vart det. Kort kommer senare.

Mamma hittade lite smått och gott.

En väckarklocka hittade jag också. Jag som har så extremt svårt att vakna på morgonen köpte mig en väckarklocka som ringer högt och länge. Men det är nog resten av familjen som vaknar av den tror jag:P

Ger den en chans iaf, den är fin ändå:D

Vi fikade och hade det mysigt. Såg också två kändisar.

Trasan och Banane - Banane, och så nån till som vi inte kommer på vem det är, men känd är han. Ganska mycket. Lik Magnus Hedman är han.

Vi hittade några små "nylonburkar" som vi klippte bort botten ur och gjorde snabbt och enkelt om till marsvinstunnlar. Cindra tokälskar den!

Nu ska jag fixa väskan och lite sånt inför skolan imorgon!


Av Maria - 18 maj 2008 11:16

Läste i en blogg och såg den här. Om man läste det skulle man göra den!

Så, om du läser måste du göra den. Var ärlig.


DIG:

1. Hur lång är du ? Långe John, 169 cm

2. Vad vill du bli när du bli stor? Inget annat än djursjukvårdare!!

3. Vad pluggar du ? Skolan, högstadiet.

4. Har du långt hår ? Tillräckligt

5. Vilken hårfärg har du ? Sådär tråkigt råttfärgat

6. Sminkar du dig ? Jajemän!

7. Har du haft sex senaste månaden? Nope.

8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu ? Grå snobben bh, svarta snobben trosor med rosa kant.

 9. Har du kysst någon idag ? Nej



FAMILJ:

1. Bor dina föräldrar ihop ? Ja. Är glad för det.

2. Vem är bäst, mamma eller pappa ? Dom är lika braiga.

3. Hur många syskon har du ? En syster.

4. Vad är det senaste du sa till din mamma? Nej, jag ska göra det sen. (tonårsmening?)

5. Hur många ställen har du bott på? ränkas bb i 3 månader? Annars 1.

6. Vem i din familj stör du dig mest på? Visst är man osams med alla ibland

7. Vilken familjemedlem är snällast? Beror på vilken humör dom är på.

8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? hmm..spelade kort i fredags:P



KOMPISAR:

1. När var du senast med nån kompis? En hel vecka sen..

2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Åsa!

3. Har du kysst nån kompis ? Hmm..ne tror inte det. En puss på sanning och konska kanske :P

4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med ? Nej.

5. Vem har du varit kompis med längst ? Åsa.

6. Vem känner dig bäst? Åsa.

7. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det ? Nja..Är sålig på att säga vad jag tycker.

8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar ? Nej.



VÅGAR DU:

1. Skrika åt dina föräldrar ? Ja!

2. Klä dig annorlunda ? Tror inte det.

3. Vara dig själv? Oftast.

'4. Visa dig i bikini/badbyxor ? Är det varmt så. Bara inte i skolan.

5. Fisa inför din pojk/flickvän ? Har ingen

6. Pierca dig? Öronen?

7. Ha sex på offentlig plats ? Är ganska feg..

8. Vara omogen ? Lite kanske ibland:P

9. Äta småkryp ? Fy bubblan!


DIVERSE:

1. När tuggade du tuggummi senast ? I onsdags. Glömde borsta tänderna :p

2. När var du på semester senast ? Semester..Campade i somras, Fuertuventura när jag var 5..

3. Vilken färg är det på din tandborste ? Jadu..lila och vit kanske?

4. Är ditt hår tråkigt ? Lite

5. Vem såg dig naken senast ? Brukar inte visa mig offentligt naken :P Så jag har ingen aning.

6. Hur ofta duschar du? Oftast varje dag.

7. När ska du gå och lägga dig Ikväll ? Skola imorgon, så 10 kanske.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards