Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Maria - 3 maj 2008 19:33

Nu har jag inte skrivit på länge.

Mycket har hänt sen senast.


Torsdag: Ringde Åsa framåt förmiddagen. Vi betstämde oss för att göra något. Tog moppen dit. Den är så roligt att åka! Vi var ute ganska mycket och så träffade vi några kompisar.

På kvällen gick vi ihop några fler kompisar och gick på bio. Street King hette den tror jag. Den var ganska bra.

Sen kom vi hem framåt 10 och jag sov hos Åsa.


Fredag: Vaknade av att Åsa satt och pickade mig  i huvudet tills jag vaknade.... Klockan var inte mer än 9, men men.

Vi gick upp och sa till Åsas mamma att inte gå upp för att vi skulle fixa frukost åt henne. Det vart omtyckt. Sen åkte vi till Åsas mormor och lämnade bröd som hon skulle ha. Tog moppen dit och det var första gången jag körde stadskörning, rondeller och sånt. Men det gick jätte bra! Vi lämnade brödet och åkte sen till en nyöppnad djuraffär i närheten av mormorn. Jätte fin affär. Stort var det! Bensin mätarn visade nästan tomt så vi passade på att tanka för första gången. Gick super bra det med. Men tanken var inte tom det var bara en luring. Men vi tankade full tank ändå. Sen åkte vi hem hela vägen. 1,5 mil eller så. Vi ställde in moppen och gick till bussen, åkte tillbaka till stan och först gick och kollade på lite kläder men hittade ingenting. Sen kom några kompisar och vi gick runt lite till men killarna ville inte kolla på tjejkläder :P Så vi gick in på lite sånna affärer som de ville kolla på. Sen skulle jag och Åsa hem till henne och äta grillspett. Mums. Vi åt och hade det trevligt. När vi hade ätit ringde vi killarna vi var med på dan och bad de komma ut till oss. Tillslut fick vi de att gå med på det. Vi gick hem till mig och kollade på film. "Mean Girls", killarna tyckte den var jätte bra :P De var helt inne i filmen. De åkte hem runt 11 och jag och Åsa gjorde oss i ordning för att sova. Vi låg och pratade massa strunt ett bra tag innan vi somnade.


Lördag: Vaknade av att Åsa drog bort kudden :/ Men klockan var ändå halv 11 så det gjorde inget. Vi åt och gjorde oss i ordning sen skjussade jag hem henne. Han bara komma hem sen kom mormor och morfar. Vi åkte till ett café här i närheten, jag och Sara tog moppen. Jätte trevligt var det att träffa de. Har inte träffat som på länge. De åt middag här och åkte nyss hem. Nu ska jag och Sara gå ut och fixa iordning husvagen. Vi ska sova där inatt :)


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards