Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Maria - 13 maj 2008 21:06

Vilken dag!! Åhh vad det är roligt att "jobba". Får de mest underbara kommentarer varje dag. Idag fick jag höra flera gånger:

-Åhh, vad bra Maria, vad skulle vi göra utan dig?

En annan:

-Toppen, sånt gillar vi!

Och den bästa. Höjdpungten idag:

Maria- Vet du om ni tar emot sommarjobb?

Anstäld- Nej, det gör vi inte.

Maria- Nähe..*:(*

Anstäld- Men jo, kanske, du är ju du. Fråga C imorgon.

Kan det bli bättre?


Sen Ska jag bara säga en sak till. För er som letar maten "Oxbow". Jag har hört att den är svår att få tag på. Den finns där jag praoar. Om ni bor runt Södertäljetrakten, leta upp Djurhuset. Där finns det.

Lite mer reklam. Om ni har katt eller hund. Gå till en djuraffär och fråga om de har katt och hundgodis från Hunter. De är helt galna i det godiset. Har köpt en burk till Kajsa, hon är efter mig hela tiden och vill ha mer! En av de anstälda har det till sin hund som belöning och hunden skulle kunna springa jorden runt för en liten godisbit. Ett bra tips ;)

På väg idag till "jobbet" visade trippmätaren 29,9 mil. När jag kört 30 mil får jag köra i 35km/h.

Gissa om jag satt och glodde på mätarn för att se när den slog om?

När det slog 30mil var det bara att gaaaasa!

Nu har jag precis duschat, tagit fram kläder till imorgon och har världens tränings-/växtvärk i benen. Antigen blir jag stor eller så är det för att jag har gått runt hela dagen igår och idag. Vet inte?

Är det seriöst så här kul att jobba?

Jag vill bli vuxen isåfall!! Inte ta några "pippipiller" så att man inte blir stor. Kan man inte ta några som är tvärtom?

Håller tummarna stenhårt för att jag får sommarjobb där nu!! Håll tummarna, snälla:D

Nu ska jag knoppa för idag och ladda krafterna till en dundersupermorgondag!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards