Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Maria - 4 maj 2008 19:36

Natten i husvagnen var trevlig. Jag och min lillasyster kan ha väldigt roligt tillsammans ibland! Skrattar åt ingenting och syrrans skratt smittar av sig något enormt. Tänk om alla skulle ha en sån syster ;)

När vi vaknade imorse var det olidligt varmt där inne. Var tvungna att öppna dörren. Medans Sara låg och latade sig städa jag den sovdel som vi brukar sova i när vi är ute och campar på riktigt. Sen när hon latat klart bäddade vi upp och städade den delen också. Hela husvagnen vart städad med andra ord. Vi gick in och gjorde oss lite frukost.

Har varit skumt väder idag, sol/moln/sol/moln...

Var iaf ute lite i solen. Pappa och Sara satt upp studsmattan idag. Har kommit överens med mig själv att jag ska hoppa minst100 hopp på raken/dag. Får se hur länge det håller?

Jag gjorde rabarberpaj också av rabarbern som jag fick av en granne för ca. 5 år sen. Den har vuxit och vuxit och nu är den en stor och fin rabarber planta med extremt goda rabarber på. Jag gjorde iaf en paj av de rabarberna och den blev gooood :)


Imorgon har jag och Åsa tänkt att åka till Skäris och shoppa, äta och ha det trevligt. På kvällen ska vi nog göra lite ansiktsmasker och sånt kul:) Det blir nog övernattning i husvagnen också. Vi är lediga måndag och tisdag, skönt skönt.

Städar rummet lite samtidigt som jag skriver, går lite segt. Det blir mest skrivande. Men nu ska jag ta tag i städningen sen ska jag ställa in moppen i garaget som har gått 1,5 mil idag :D

Djuren är anmälda till Valbo nu också. Cindra i klippt och pet. Jag vet att jag har sagt att det är sista gången för henne många gånger men jag vill ändå ta med henne, hon har bättrat på sig lite tycker jag.

Prinsessan ska också med i ras och pet.

Får se när vi får hem en hane till Prinsessan. Det vart lite strul med den hanen vi tänkt låna tyvärr. Någon som är hajj på creamavel? Blir det mörka creamar om man avlar på en buff som inte är creamavlad? Ni som vet kan väll maila? brackla@hotmail.com.




Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards