Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Galna människor och sing star!

Av Maria - 27 december 2008 00:22

Familjen tog en sväng till Skärholmen idag. Det var tänkt att sätta sprätt på lite av julklappspengarna. Trodde jag ja!

Jag gick in på Gina Tricot där jag brukar hitta rätt mycket. Höll i en kofta som kostade 50 spänn (annars 150). Helt plötligt var den i någon annans hand i kassakön? Jahapp..

Men som tur var hittade jag en till likadan. Hittade även ett par byxor som jag gick in och provade. När jag provat det och blivit riktigt nöjd och börjat planera morgondagens klädsel såg jag kön. ALDRIG att jag står i den kön. Okej att det var en kofta och ett par byxor för 350 spänn men jag står inte i en sjumila kö för det! Gick ut därifrån. Bara tanken av att köa i en halvtimme..blääk!

Köpte mig iaf tre par till av de där trosorna jag fick i julklapp. Så sköna!

Och ett schampoo som luktar nyponrosor till selfarna :) Så alla kommer samlas runt dom på mässan, jag looovar ;)

Efter Skäris som mormor säger åkte vi till kusinerna för en sällskapsspelskväll. Först fyllde vi magarna med..julmat (!) och lite annat smått och gott. Sen spelade vi melodifestivalspelgrejs som vår familj fick i julklapp. Himla kul. Jag var i lag med mamma och hennes syster. Vi var så jätte bäst tills motståndarlaget fick kortet; byt plats på spelpjäserna.. *Grr*

"Ettan förlora, tvåan vann"?

Efter några omgångar spel sjöng vi singstar. Första gångerna var jag en klar vinnare men sen rockade kusinernas pappa loss riktigt ordentligt och slog mig! En rolig kväll :D

Nyss hemkommen och ska snart sova. Imorgon ska jag med mamma till J för att hämta utställningsburarna till mässan. Har en önskan att få kika in i hans "stall" också. Pinsamma mamma kommer säkert säga: Ja sen har Maria tjatat om att få se dina djur också!

Ett sånt där ögonblick då man önskar man hade en knapp "osynlig"

På kvällen sen blir det bio med några kompisar :) Länge sen sen jag var på bio!

 
 
Diana

Diana

27 december 2008 23:39

JAg kan lova dig att alla gina tricot såg lika dana ut vart än i sverige man gick :S riktig kaos asså!! Vände och gick ut på samma gång som jag såg kön ;)

http://zingorina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards