Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Maria - 14 december 2008 19:01

Surfade runt på marsvinsnätet och hittade den här tråden.

HEMSK!

http://marsvinssnack.phpbb2.se/board/vingligt-marsvin-t5072.html

Läs den. Speciellt sida 2.

Fattar inte? Att djuraffärer inte kan bättre!

Av Maria - 14 december 2008 17:12

Jag måste ha sovit konstigt eller nått inatt för jag har jätteont i nacken/skuldrorna och i bakhuvudet. Inte alls kul. När jag vaknade hade jag också jätteont i käken. Måste ha spänt mig rejält!?

Idag har jag inte gjort så mycket. Gjort några kransar till morgondagens julmarknad på skolan. Vi har kokat knäck och gjort struvor som också ska med.


Har börjat trimma lilla Beatrice inför Kistamässan. Hon är himla duktig för att inte trimmats förut! Mässdagarna kommer vara fullspäckade. Ska dit både fredag,lördag,söndag och måndag. Fredag är det ju fix. Ställa upp burar och sånt. Men jag får se, kanske stannar hemma då eftersom Sara och Jerry troligtvis är nere då. På lördagen är jag där och hjälper till och ev. ska Prinsessan ställas i ras. På söndagen ska jag åka upp med Mia. Eftersom mamma inte har någon junior att ställa. Sen ska ju Cindra Pindra ställas i klippt, och så är det pet för engels domare.På måndagen är det pet för svensk domare då jag kommer ha 4 ev. 5 djur att ställa.


Förra året på mässan stog det ett par killar i min ålder bakom mig när jag skulle ställa Cindra i pet. Eftersom det var mest släthår och blandisar så stack hon liksom ut ur mängden. Dom stog och viskade till varandra:

-Men kolla! vad är det där? Tror ni den lever? Näe det kan det ju inte göra! Har den ens något huvud!?


Dom frågade mig lite försiktigt vad det var för något. Ja ett marsvin, svarade jag. Aha.... sa dom och frågade om den levde. Eh nej, den är död?

Senare kom det fram en liten tjej när jag fortfarande höll i Cindra:

-Åh mamma kolla vilken lurvig hund!

Mamman höll med och tyckte att hunden var himla söt...


Bara för det ska jag nog gå och trimma lite på min creamfärgade valp!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards