Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 december 2008

Av Maria - 1 december 2008 17:31

Första december idag. Någon julkänsla? - Nej..

Har pysslat lite med mina pettisar nyss. Cindra bygger mer och mer kropp för varje gång jag klämmer på henne tycker jag. Konstigt att hon gör det nu när hon börjar bli så pass gammal. Såg också när jag anmälde att det skiljer bara 5 dagar mellan Cindra och Sickan! Dom lär ju vara efter varandra för bedömning. Blir lite stressigt då. Men båda två är lugna på plattan så det ska nog gå bra :-)

Och så har jag tappat bort min braiga salva till tassarna. Så imorgon måste jag ner på stan och handla en ny. Trimmat på Prinsessan har jag gjort också. Var ett tag sen jag trimmade nu. Det märks både på Prinsessan och på mig. Men jag börjar få tillbaka snittsen nu ;-)

Appropå Prinsessan. Hon som var så tunn och ynklig förut har nästan lagt på sig lite väl mycket nu.. Blir spring på golvet för den lilla damen på kvällarna!


Skoldagen idag var som alla andra måndagar. Trög och tråkig. Får aldrig mycket gjort på måndagar. Men jag tog iaf med mig spanskan hem så jag får jobba med den ikväll.

På onsdag pratas det om något studiebesök. Får se vart det blir.

I veckan får vi också veta vem lucian blir. Tänk om det blir jag!? :-|

Är lite nervös faktiskt. På ett sett ska det bli kul, men levande ljus i håret? MITT HÅR! Tänk om det säger tjoff och så är jag flintis?

I helgen ska jag till Sara. Bokade biljetterna igår. Nu kan man få biljetten i mobilen! Himla smart ;-) Och i Januari är SJ så snälla att tågbiljetterna bara kostar 25 kronor för ungdomar. Gissa vilka som ska penda mellan Gävle och Södertälje varje helg?


Nu ska jag kolla lite på spanskan.


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards